Českých e-shopů rychle přibývá, nejvíce v lednu

Česká e-commerce se nadále rychle rozvíjí. Loni se počet e-shopů v ČR navýšil o tři a půl procenta, podobný trend očekávají odborníci i letos. Mezi jejich zakladateli převažují muži nad ženami, jejich podíl činí 63 %. Nové internetové obchody pak nejčastěji prodávají oblečení a doplňky (18 %).

Podle údajů společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, přibývá nejvíce začínajících internetových obchodů vždy začátkem roku. A to zhruba dvaapůlkrát více než v jiných měsících. Za lednovými čísly mohou stát předsevzetí budoucích podnikatelů, vidina nového začátku i prolínání státních svátků.

Nový rok – nové já

„Leden znamená pro zakladatele e-shopů start s čistým štítem a jednodušší plánování. Co do počtu nově vznikajících obchodů překonává i letní období, kdy mají majitelé nejlepší podmínky pro přípravu na předvánoční prodej,“ uvádí CEO společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Oproti období, kdy podnikatelé nové obchody testují, se jich ostrého spuštění dočká zhruba desetina.

„Data pro jednotlivé měsíce dopočítáváme zpětně, protože založení e-shopu klientům trvá v průměru třicet až čtyřicet dnů,“ vysvětluje Miroslav Uďan. Ze statistik také vyplývá, že v zakládání internetových obchodů převažují muži (63 % případů).

Obchody vznikající v lednu se nejčastěji specializují na prodej oblečení a doplňků. V přehledu letos nejčastěji založených e-shopů činí jejich podíl 18 procent. Populární jsou také internetové obchody se zaměřením na potřeby pro domácnost a zahradu (8 %), potraviny (8 %), či kosmetiku a parfémy (5 %). Nejprodávanější na webu však zůstává spotřební elektronika.

On-line nákupy: Vedou velká města

Z dat společnosti Shoptet za loňský rok také vyplývá, že téměř 70 procent veškerého zboží prodávají e-shopy se sídlem v Praze. Po hlavním městě následuje Brno (8 %) s Ostravou (6 %), značný podíl online prodejů připadá také Jihočeskému kraji (3 %).

„V uplynulém roce se množství e-shopů meziročně navýšilo o tři a půl procenta. Česká e-commerce je stále na vzestupu a nadále se rozvíjí, podobný nárůst proto očekáváme i v letošním roce,“ dodává Miroslav Uďan.

• Teritorium: Česká republika
• Témata: Inovace a byznys
• Oblasti podnikání: E-commerce | Obchod | Software a ICT služby

Doporučujeme