Rostoucí náklady na mzdy a energie v kombinaci s chladnoucí poptávkou snižují zisky dodavatelů automobilového průmyslu. Od poloviny letošního roku se jejich situace výrazně zhoršuje.
Převzato z webu E15.cz. Autor: Daniel Novák
„Problémem v automotive je klesající EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů – pozn. red.). Rostoucí mzdové náklady není kam promítnout,“ uvedl na konferenci Restrukturalizační fórum Jan Vitáček, šéf útvaru ohrožených pohledávek v ČSOB.
Prodej nových aut v Česku za prvních deset měsíců podle Svazu dovozců automobilů klesl meziročně o sedm procent na 211 tisíc vozů, a to řada firem v oboru pocítila. „V prvním pololetí byla poptávka stabilní. Avšak v druhém pololetí dochází k výraznému zhoršení,“ sdělil výkonný ředitel zlínské Kovárny Viva František Červenka. Aktuální situace ubere firmě na tržbách pět procent a sníží ziskovost.
„Pro následující období očekáváme pokles v tržbách zhruba o deset procent, jenž je ovlivněn především politickoekonomickou situací ve světě. Pociťujeme zpomalení německé ekonomiky. Jeden z našich zákazníků z Německa dokonce vyhlásil insolvenci,“ popsal nové poměry v průmyslu Petr Novák, ředitel výrobce ložisek Koyo Bearings Česká republika z japonské korporace JTEKT.
Rostoucí náklady na mzdy a energie v kombinaci s chladnoucí poptávkou snižují zisky dodavatelů automobilového průmyslu. Od poloviny letošního roku se jejich situace výrazně zhoršuje.
Převzato z webu E15.cz. Autor: Daniel Novák
Žádost k odběru newsletteru byla přijata. Prosím zkontrolujte Vaší e-mailovou schránku a potvrďte přihlášení k newsletteru.
Pole e-mailová adresa je povinné.
Zadejte prosím e-mailovou adresu ve správném formátu.
Žádost k odběru newsletteru byla přijata. Prosím zkontrolujte Vaší e-mailovou schránku a potvrďte přihlášení k newsletteru.