- Země: CN – Čína
- Datum zveřejnění: 13.11.2019
- Hodnota transakcí z předprodejních objednávek (svůj „košík“ mohl zákazník zaplatit až s prvními minutami dne 11.11.2019) se oproti minulému roku zvýšila na Tmall Global o 113 %. Údaj překonal loňskou hodnotu transakcí během 1 hodiny a 47 minut dne 11.11.2018.
- Prodej kosmetických a tělových výrobků v první hodině předprodeje meziročně vzrostl o 257 %. Např. japonská značka Dr. Arrivo vyprodala svůj kosmetický výrobek „One Zeus“ (6 000 ks určených pro předprodej) během 30 sekund.
- V první hodině předprodeje se prodej výrobků pro krásu a péči o pleť pro muže zvýšil o 922 %.
- Prodeje krmiva pro kočky vzrostly meziročně o 2500 %. Australská značka Realpetfood prodala v první hodině předprodeje 2000 plechovek krmiva pro kočky, což se rovná jejich celkovému prodeji za 10 dní předprodeje v loňském roce.
- Nejoblíbenější kategorie výrobků na platformě Kaola v první den předprodeje byly výrobky mateřské/kojenecké péče a osobní péče, meziročně vzrostly o 137 %, resp. 163 %. Nejoblíbenější značkou bylo Lego.
- Mnoho značek nabízejících výrobky v kategorii péče o dítě zaznamenalo skok v tržbách v první den předprodeje meziročně o 1000 %.
Výše uvedené údaje se týkají jen nákupů přes platformy společnosti Alibaba (původce myšlenky nákupního festivalu dne 11.11.) a poprvé i platformy Kaola. Ostatní hráči na čínském e-commercovém trhu však také nabízeli zvýhodněné prodeje během tohoto listopadového dne, neboť akce narostla během deseti let do obrovských objemů a hlavně je mezi spotřebiteli velmi populární. Nepřidat se pro ostatní znamená „nesvést se na vlně obrovského zájmu“ a přijít tak o zajímavé nárůsty prodejů.
Ve srovnání s těmito čísly vypadají nákupní svátky v USA („Cyber Monday“ a „Black Friday“) velmi skromně. V roce 2018 zaznamenaly celkové prodeje během těchto dní v USA hodnoty 14,2 mld. USD. Letošní víkend Díkůvzdání pravděpodobně přinese další rekord v historii online obchodování v USA, ale nepřiblíží se největší čínské nákupní události.
Prodej výrobků online může být velmi zajímavou příležitostí i pro české firmy. Vyžaduje to však důkladnou znalost tohoto prostředí, protože se od evropského e-commerce značně liší, a dostatek prostředků i na podporu propagace značky a výrobků v tomto teritoriu.
V případě zájmu o další informace k tomuto tématu se obraťte na vedoucí zahraničních kanceláří agentury CzechTrade v Číně.
Zdroj: Alizila, Alibaba Newsletter, China Internet Watch, Statista.com
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Pekingu
Souborové přílohy
- nakupovani_novinky.jpg (10 kB)