Kakao je však většinou určeno na export. Důvodem, proč se ve vietnamské tradiční kuchyni nesetkáváme s kakaem, je údajně jeho hořkost. Malá spotřeba čokolády je také spojená i s poměrně vysokou cenou na trhu. Pultové ceny zahraničních tabulkových čokolád se cenově pohybují od 50 Kč za 100 g a produkty několika místních čokoládoven nejsou nejlepší.
Změnu na trhu s cukrovinkami u čokolády přinesla až firma Marou. Za dnes jednoznačně nejznámější značkou čokolády na vietnamském trhu stojí nápad dvou Francouzů, Samuela Maruta a Vincenta Mourou, kteří se potkali ve Vietnamu v roce 2010.
Vincent Mourou měl zkušenosti z reklamní agentury, Samuel Maruta z oblasti bankovnictví a finančnictví. Později v roce 2011 založili společnost na výrobu čokolády s názvem Marou Faiseurs de Chocolat. Počátky výroby probíhaly doma v kuchyni s mixérem, troubou a dortovými formami. Přesto se firma stala jedním z prvních řemeslných výrobců čokolády v Asii a jednou z mála na světě, která vyrábí čistou hořkou čokoládu přímo tam, kde se pěstuje kakao. Všech sedm čokolád Marou získalo v roce 2022 mezinárodní ocenění.
Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
První obchod s názvem Maison Marou byl otevřen v roce 2016 v centru Ho Či Minova Města a druhý obchod o rok později v Hanoji. Nyní firma oznámila, že zvýší počet svých obchodů ze současných osmi na šestnáct. Obchody nabízí cukrovinky, kávu a jiné nápoje. V Marou věří v potenciál vietnamského trhu a ví, že asijští zákazníci oceňují exkluzivitu a ceny od 200 Kč za 100 g tabulkové čokolády nejsou překážkou.
Tempo expanze společnosti je pozoruhodné. Kromě excelentního marketingu a PR se firmě podařilo přesvědčit fond soukromé investiční společnosti Mekong Capital, aby v r. 2021 investoval do výroby čokolády Marou desítky milionů USD. Mekong Capital spravuje čtvrt miliardy USD a zaměřuje se zejména na prosperující vietnamské podniky ve spotřebním průmyslu.