CzechTrade tak nově pomáhá R&D (výzkum a vývoj) subjektům s vyhledáním odpovídajících produkčních partnerů. Současné vertikální uspořádání tradičních sektorů, např. strojírenství, elektrotechnika, stavebnictví apod., je nově doplněno horizontálním náhledem napříč těmito sektory.
Z hlediska prioritní komunikace směrem do zahraničí je zvýšená pozornost věnována oblastem, jako jsou umělá inteligence, kybernetická bezpečnost, energeticky efektivní systémy, pokročilé materiály nebo nanotechnologie. Jedná se o oblasti, ve kterých Česká republika exceluje a patří mezi světovou špičku.
CzechTrade má v souladu s Inovační strategií České republiky 2019–2030 na zřeteli budování značky ČR jako sebevědomého inovačního lídra. Proto aktivně oslovuje hi-tech společnosti a nabízí jim asistenci při pronikání na zahraniční trhy. Plní také roli konzultanta a zprostředkovatele při vzniku a rozšiřování klastrů nabízejících komplexní chytrá řešení a doporučuje i vhodné služby partnerů v rámci platformy Tým Česko – Sdílená podpora podnikání
Převzato z časopisu Export a podnikání, přílohy týdeníku Euro a měsíčníku Profit, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Autor článku: Jan Špunda, vedoucí oddělení Podpora internacionalizace pro výrazně inovativní MSP, CzechTrade.
Rubrika časopisu na euro.cz