Hlavním dodavatelem byl česko-turecký podnik Metrostav Ankara Inşaat, A.Ş., který dílo v režimu EPC (engineer – procure – construct) dodal zákazníkovi, jímž bylo Ředitelství železniční dopravy evropské části Magistrátu Istanbulu.
V rozsahu dceřiné společnosti Metrostavu byly nejen tunelářské práce na traťových a staničních tunelech, ale i podzemní vestibuly horní i dolní stanice včetně stavebních a architektonických konstrukcí plus kompletní technologie, tj. vozy lanovky (byly subdodávkou švýcarského výrobce Garaventa), poháněcí a napínací stanice, elektročást, automatizace a bezpečnostní systémy. Délka traťových tunelů je cca 900 m a lanovka je vybudována ve spádu 13 %.
Doba jízdy je 2,5 minuty a přepravní kapacita cca 2000 pasažérů za hodinu v obou směrech. Horní stanice lanovky navazuje na vestibul konečné stanice metra linky M6 a dolní stanice na přívoz přes úžinu Bospor z evropské části na asijskou.
Úspěšným předáním stavby podzemní lanovky Metrostav Ankara Inşaat, A.Ş. významně přispěl k posílení systému veřejné dopravy dvacetimilionového Istanbulu.