Do Dubaje se vrátil specializovaný veletrh Organic and Natural Expo

Potenciál organických produktů a zdravé výživy v SAE je obrovský a roste každým rokem. Jedním z důkazů, kromě rozšiřující se nabídky produktů a informací na místním trhu, je úspěch specializovaných veletrhů.

Na první pohled by se mohlo zdát, že je podobných akcí na jednu metropoli na Blízkém východě až příliš. Extrémně navštěvované veletrhy Gulfood a Gulfood Manufacturing nemají soupeře. Nicméně ani specializované veletrhy nezaostávají za pozorností místních obchodníků.

Ilustrační fotografie

Velmi úspěšný veletrh Dubai Active se specializuje na sportovní výživu. Překvapil i letošní veletrh Organic and Natural Expo. Tento veletrh probíhal ve dvou výstavních halách WTC od 12. do 14. prosince a přilákal 300 vystavovatelů z 63 zemí světa. Ti dohromady prezentovali téměř 10 000 produktů v jejich portfoliu. V letošním roce byly plně obsazeny celé dvě haly.

ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii

Organic Expo se ale nezaměřuje pouze na ovoce a zeleninu, ale také na čaje, kávu, kosmetické produkty, ekologické obalové materiály a další. Vlastně vše, o čem se dá říci, že je přírodní nebo organické, se může na veletrhu vystavovat. Oproti loňskému roku, který už byl opravdu v porovnání s jinými specificky zaměřenými veletrhy kvalitní, letošní vyrostl o celých 146 %. Z těch nejsilnějších expozic byly tradičně vidět vlajky Polska, Turecka, Řecka, Číny, Ukrajiny a Ruska. K nim ale nově přibyla silná účast afrických a asijských zemí jako Rwanda, Ghan, Bhútán nebo Filipíny. V letošním roce na veletrh také poprvé zavítala první firma z České republiky.

Autor: Lukáš Zamrzla, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme