Dvě třetiny zákazníků ve Velké Británii omezují výdaje za potraviny

Podle nových údajů dvě třetiny britských zákazníků omezují své měsíční výdaje na potraviny, protože inflace se vyšplhala na nejvyšší úroveň za posledních 40 let.

Průzkum společnosti Retail Economics odhalil, že společně s prudce rostoucí inflací 63,4 % britských domácností omezuje výdaje na nákup potravin kvůli rostoucím životním nákladům.

Ilustrační fotografie

Téměř 90 % domácností se také chystá omezit své volnočasové výdaje, přičemž 74,1 % zákazníků plánuje snížit své výdaje za take-away food (jídlo s sebou). Pravděpodobně také poklesne stravování mimo domov, protože více než 70 % spotřebitelů plánuje omezit výdaje v této oblasti.

Z průzkumu také vyplynulo, že průměrná britská domácnost zaznamenala v červnu 2022 ve srovnání se stejným měsícem loňského roku pokles kupní síly na volnočasové výdaje o 12,1 %, což znamená, že za ně utratí o 135 liber méně.

Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master

Po zaplacení nezbytných položek, jako jsou potraviny a pohonné hmoty, se volná hotovost nejméně majetných domácností v červnu 2022 snížila o 15,6 % ve srovnání se stejným měsícem minulého roku.

„Typ inflace, který v současné době pozorujeme, neúměrně dopadá na ekonomicky nejzranitelnější skupiny. Podmínky se však zhoršily i pro průměrné domácnosti,“ uvedl generální ředitel Retail Economics Richard Lim.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme