Od 1. 6. 2022 tedy určité typy plastových produktů v hlavním emirátu země nenajdeme. Hlavním důvodem je boj pro ochranu životního prostředí, které je v místním regionu zranitelnější než kdekoliv jinde. Podmořskou faunu obývá neobvyklé množství živočichů.
Pro doplnění lze uvést, že okolí Abú Dhabí obývá nejpočetnější komunita delfínů hrbatých na světě, druhá největší populace kapustňáků a můžeme zde nalézt rovněž bydliště kriticky ohrožených želv. Pokud k tomu přidáme fakt, že stejně jako ve většině asijských a arabských zemích, se problematika plastového odpadu a recyklace v Emirátech neřešila, jde určitě o správný krok.
V plánu místní vlády je úplný zákaz minimálně 16 produktů v příštích pěti letech, jako jsou například nákupní tašky, sáčky, kelímky, příbory a další. V současné době bude zákaz platit pouze pro nákupní tašky nabízené u pokladen obchodů. Z pohledu pozorovatele jde již o několikátý krok, kterým v poslední době Emiráty dokazují, že svou ekologickou strategii 2051 berou vážně.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
Obchodní řetězce již začaly nabízet alternativní možnosti obalových materiálů. Do svých prodejen nejčastěji doplnily například tašky z juty nebo organicky rozložitelných materiálů. Některé velké řetězce jako například LuLu dokonce nabízejí, že v případě poničení takových tašek, je po vrácení zdarma vymění.
V současné době se píše pouze o emirátu hlavního města Abú Dhabí, nicméně již nyní je jisté, že ostatní emiráty v této strategii pokračovat a tomuto trendu se budou pravděpodobně přizpůsobovat i okolní státy. Například Bahrajn nedávno ohlásil podobný plán od letošního září. V jeho případě jde o nařízení zákazu prodeje obalových materiálů dle určité tloušťky použitého materiálu.
Podobné kroky ukazují aktuální směřování a orientaci země. Zaměření na ekologická řešení, alternativní a zdravé produkty, ale právě i ekologická řešení obalových materiálů místní nákupčí a zákazníky lákají. Příkladem by mohla být česká firma, která díky svému ekologickému řešení obalu dokázala postoupit mezi finalisty prestižní soutěže pro inovace během světoznámého veletrhu Gulfood v Dubaji.
Dá se tedy říct, že prémiový produkt může tvořit i prémiový obal. Na trzích jako jsou Spojené arabské emiráty, kde rivalita a konkurence podobných produktů je opravdu vysoká, může každý způsob odlišení zaujmout. Na místním trhu to tak opravdu funguje.