Ministerstvo zemědělství uvedlo, že japonský vývoz zemědělských a potravinářských produktů v období od ledna do června letošního roku meziročně vzrostl o 31 % na 540 mld. jenů.
Tento výrazný nárůst je způsoben velkými dodávkami hovězího masa a alkoholických nápojů do Spojených států a Číny. Dobře si vedl i vývoz potravinářských produktů zaměřených na lidi stravující se z důvodu pandemie doma.
Vývoz hovězího masa, pocházejí především z ostrova Kjúšú, se zdvojnásobil. Vývoz alkoholických nápojů vzrostl o 83 % v důsledku zvýšené zahraniční poptávky po saké a japonské whisky.
Do Hongkongu, nejvýznamnější exportní destinace Japonska, se export zvýšil o 17 % na 103 mld. jenů, do Číny o 34 % na 102 mld. a do USA o 43 % na 78 mld. jenů.
Vláda si klade za cíl zvýšit vývoz zemědělských a potravinářských produktů na 2 biliony jenů v roce 2025 a 5 bilionů v roce 2030 pomocé jednotlivých opatření vlády.