To je o 17 % více než v prvních pěti měsících roku 2022. Důvodů úspěchu je několik, včetně technologického rozvoje polských podniků, probíhajícího procesu profesionalizace domácího agrosektoru a také oživení poptávky exportem kvalitních a relativně levných produktů souvisejícího s válkou na Ukrajině.
Nejvýznamnějšími příjemci polských zemědělsko-potravinářských produktů jsou země Evropské unie. Jedničkou je Německo (25 % z celkové hodnoty polského vývozu potravin), následují Velká Británie (8 %), Nizozemsko (6 %), Francie (6 %), Itálie (5 %), Česko (5 %) a Ukrajina (2 %).
Největší exportní kategorie jsou maso (4,1 mld. eur), obilná zrna a zpracované výrobky (3,2 mld. eur), tabák a tabákové výrobky (2,2 mld. eur), mléčné výrobky (1,5 mld. eur), cukr a cukrovinky (1,4 mld. eur), ryby a výrobky z ryb (1,2 mld. eur), zelenina (1 mld. eur), ovoce (700 mil. eur), olejná semena a rostlinné tuky (600 mil. eur) a káva, čaj a kakao (500 mil. eur).