ExportMag.cz: Mexičané málokdy řeknou jasné „ne“

Sítě proti hmyzu, parkové lavičky, podlahové vpusti do koupelen. I to jsou produkty, s nimiž se v poslední době prosadili čeští výrobci v Mexiku. Tuto zem lze využít i jako základnu pro obchodní expanzi do Spojených států amerických nebo Kanady, vysvětluje Tereza Vítková, ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v Mexico City.

Vstoupili v poslední době na mexický trh nějací větší čeští investoři?

Významnou investici zde má například společnost Příhoda, která je největším výrobcem tkaninového potrubí na světě a od roku 2017 působí i v Mexiku. Po České republice a Číně se jedná o její třetí výrobní závod a z Mexika pokrývá poptávku v celé Latinské Americe. Zmínila bych také českého výrobce městského mobiliáře mmcité, který od roku 2018 ze svého mexického výrobního závodu zásobuje jak místní, tak v menší míře i americký trh. Produkty této firmy najdeme ve veřejných parcích, univerzitách a nákupních střediscích po celém Mexiku.

Na mexickém trhu uspěly mimo jiné žaluzie české výroby, podotýká Tereza Vítková.

Loni česká společnost Draslovka Holding, světový lídr v oblasti chemických specialit na bázi kyanidů a agrochemikálií, dokončila akvizici divize Mining Solutions americké společnosti The Chemours Company v hodnotě 521 milionů dolarů. Tato divize měla obchodní aktivity nejen na americkém, ale i mexickém trhu, kde například provozovala výrobní závod ve státě Durango. Draslovka Holding v Mexiku provozuje další tři výrobní závody…

S čím uspěli Češi na mexickém potravinářském trhu?

Které celní či byrokratické překážky komplikují vývoz do Mexika?

Jak se změnilo po smlouvě USMCA obchodování na ose Mexiko – USA – Kanada?

Více čtěte zdarma v plné verzi článku na sesterském webu EXPORTMAG.CZ.

• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme