ExportMag.cz: Začalo to otravou. Podniku na výrobu psích jogurtů pomohl i věrný labrador

Značka Yoggies je průkopníkem v krmivech pro domácí zvířata. Nabídla patentované jogurty pro psy nebo granule obsahující probiotika. Rodinná firma přitom vznikla vlastně kvůli otravě mazlíčka, který pak sám v podniku dlouho „pracoval“.

Budovat rodinnou firmu přináší nevídané zápletky. Své o tom vědí ve společnosti Yoggies ze středočeských Zlonic. Už vznik výrobce krmiv pro domácí mazlíčky byl svérázný a ukazuje, že i sled trablů může nakonec vyústit v úspěšný byznys.

Momentka, kdy si labrador Roxy plácnul s podnikatelem Jiřím Švihálkem, se stala symbolem příběhu značky Yoggies a její ikonickou fotkou.

Zakladatelé firmy manželé Romana a Jiří Švihálkovi podnikali původně v hotelnictví. Dlouho spláceli úvěr za tříhvězdičkový hotel v Jindřichově Hradci, později si vzali do pronájmu ještě penzion v Jílovišti u Prahy. „Postupně přišel klasický syndrom vyhoření. Jsme ještě ta generace, která byla zvyklá neustále makat. Vlastně od té doby, co jsme se s manželkou seznámili, jsme pořád jen podnikali,“ vzpomíná dnes pětapadesátiletý Jiří Švihálek.

Vedle únavy z hotelového byznysu přišel v roce 2013 další těžký moment. „V lese u Jíloviště se tehdy něčím otrávil náš pes Roxy. To byla poslední kapka,“ říká podnikatel. Svého labradora se pokusil uzdravit za pomoci speciálního jogurtu. Experimentoval s různým složením a s vědomím toho, že psi dobře netráví laktózu. Záměr konzultoval i s vědci z univerzitní půdy. Nakonec našel kýženou klíčovou ingredienci v ovčím mléku. Roxy se uzdravil a Jiří Švihálek se zároveň nadchnul pro nový směr podnikání. „Přišel takový ten wow efekt – budeme stejně pomáhat všem psům na celé planetě, možná i dál!“

Manželé Švihálkovi tak vycouvali z turistického byznysu a peníze z prodeje hotelu v Jindřichově Hradci investovali do výroby krmiva pro psí mazlíčky. „Na rozjezd firmy jsme dali čtyři až pět a půl milionu korun,“ upřesňuje Jiří Švihálek…

Jak vyrábí značka Yoggies speciální granule s probiotiky a k čemu vedl rozdílný pohled otce a syna na směřování rodinné firmy? Přečtěte si více v plné verzi článku zdarma na portálu ExportMag.cz

• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme