Během přenosu dosahují ceny 30minutového reklamního spotu hodnot více než 5,5 mil. USD a poločasová show je dlouho očekávaným kulturním zážitkem.
S finále Super Bowl je spojen jeden zajímavý fenomén, a tím je pojídání kuřecích křidélek. Na základě dat z prodejů jich Američané zkonzumovali v tento den neuvěřitelných 1,42 miliard. To je 4,5 křidélka na každého Američana, včetně důchodců i kojenců. Informaci potvrdila Národní rada pro kuřecí maso (National Chicken Council).
Vzhledem ke zvýšené poptávce byly ceny o cca 1 USD/kg vyšší, než je běžná úroveň. Chovatelé kuřat také přizpůsobili své chovy k tomu, aby bylo křídel na trhu dostatek. To znamená, že určitá část kuřat určených k prodeji v celku skončila nakonec na pultech obchodů a v dodávkách pro restaurace či prodejny rychlého občerstvení po částech.
Celková roční spotřeba kuřat ve Spojených státech překračuje 8 mld. kusů. Jednoduchá matematika tak říká, že se během Super Bowlu snědla desetina ročně dostupných křidélek.
Magazín Český export a podnikání je online na webu exportmag.cz
K Super Bowlu neodmyslitelně patří kromě kuřecích křídel i pivo. Přestože jednička na americkém trhu Anheuser-Busch je sponzorem nejen ligy amerického fotbalu NFL i obou finálových týmů, prodeje velkých značek setrvale klesají.
Několik zábavných statistik Národní rady pro kuřecí maso:
- 1,42 miliardy kuřecích křídel by mohlo třikrát obkroužit obvod Země;
- na nákup 1,42 miliardy kuřecích křídel by bylo potřeba 14 751 bitcoinů (k 13. 2. stál jeden bitcoin 42 238 USD);
- za předpokladu, že by držitelka světového rekordu v pojídání kuřecích křídel Molly Schuyler (těžko uvěřitelných 501 kusů za 30 minut) dokázala toto tempo udržet, trvalo by jí 162 let, než by pozřela 1,42 miliardy křidélek;
- za každé jedno stažení videa nebo příspěvku na sítích TikTok, Instagram a Spotify dohromady by v roce 2021 dostal každý uživatel jedno křidélko (1,42 mld. činil v loňském roce celkový souhrn individuálních stažení).