Festival startupů FESTUP po šesté v Ústí nad Labem, poprvé přímo v sídle Inovačního centra Ústeckého kraje

Kopnout nohou do míče a dát gól umí snad každý, ale zkoušel to někdo pouhou myšlenkou? I to je šestý Festup 2021, který se koná v úterý 19. října v sídle Inovačního centra Ústeckého kraje (ICUK), na rozdíl od toho předchozího, opět prezenční formou.

Hlavním lákadlem festivalu jsou bezpochyby inspirativní podnikatelské příběhy, třeba o cestě jedné aplikace z Ústí nad Labem až před investory Airbus v Silicon Valley nebo o hračkách z Děčína, které dobyly celý svět. Organizátoři zkrátka opět vsadili na unikátní program, skvělé příběhy, interaktivní workshopy, nejlepší experty i tradiční pracovní tržiště.

ICUK

Návštěvníky přivítá, jak je již zvykem, robotka Rubby. Chytrý humanoidní robot, který byl jako první robot v Česku nasazený do výuky na ústecké základní škole, zná celý program Festupu 2021 a dokáže o něm vtipně a neformálně povídat.

Dopoledne Festupu zahájí workshop o sociálních sítích Zuzana Vacurová z marketingové agentury CreatiCom, který vystřídá podnikatelský příběh zakladatele platformy tiktokuj.cz Davida Duce. Zároveň bude na programu již tradiční doprovodná událost HR rande, tedy rychlé 5minutové pracovní pohovory mezi zájemci a firmami, tentokrát v oblasti marketingu, IT, administrativy a kreativity.

Odpolední program bude ve znamení dalších třech podnikatelských příběhů a workshopu o reklamě. Úspěšný podnikatelský příběh, který boří všechny mýty o podnikání, odvypráví majitelka výrobny Family Bakery, zároveň jedna z top Podnikavých žen v ČR a nominantka na Začínající podnikatelku roku Jana Fišerová.

„Každý úspěšný podnikatelský příběh z našeho kraje má za cíl motivovat a ukázat, že když je chuť, odvaha a pozitivní myšlení, podnikatelský sen se může stát skutečností. A my z ICUKu jsme připraveni pomoct takové sny plnit,” říká Martin Mata, ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje.

Následovat budou další příběhy dnes už mezinárodně známých podnikatelů z Ústeckého kraje Víta Musílka, zakladatele firmy Skychatters, o šikovné aplikaci pro cestovatele a Jaroslava Voldřicha, zakladatele firmy Trihorse, o úspěšných dřevěných hračkách. Druhý workshop festivalu si vezme na starost specialista na komunikaci a reklamu na sociálních sítích Petr Vít z ICUKu.

V odpoledních hodinách budou paralelně probíhat konzultace s experty formou individuálních půlhodinových schůzek. Na výběr jsou experti na obchodní strategie a business plán, grafický design, marketing, osobní rozvoj či právo.

Pestrý doprovodný program je postaven zejména na zábavě a zapojení i dalších firem a institucí, které sídlí v ICUK Space Hradební. Svými konzultacemi se tak zapojí agentura CzechInvest, API nebo Technologická agentura ČR. Místní startup Edhance představí třeba aplikaci, která pomáhá učitelům digitálně vyučovat a dětem výuku milovat.

Po celou dobu festivalu bude k dispozici již zmíněný myšlenkový fotbálek z Fakulty sociálně ekonomické UJEP, který zkrátka nelze nevyzkoušet. A celý program festivalu doplní nejen nahlédnutí do podcastového studia – Studio Hradební, ale i možnost se do live streamu rovnou zapojit.

Redakčně upravená tisková zpráva Inovačního centra Ústeckého kraje

• Teritorium: Česká republika | Ústecký kraj

Doporučujeme