Filipínci čím dál více investují do domácích mazlíčků, těží z toho i Česko

Nejen krmiva, ale i kosmetika, oblečení, přírodní produkty nebo wellness centra a hotely. Láska Filipínců k domácím mazlíčkům není jen kulturním fenoménem, je to i významný ekonomický motor a příležitost pro posílení exportů do této asijské země.

Podle průzkumu agentury Social Weather Stations má 64 % filipínských domácností domácího mazlíčka, přičemž psi dominují s podílem 67 % a kočky následují s 43 %. Tento kulturní fenomén má výrazný dopad na ekonomiku.

Ilustrační fotografie ženy se psem
Ilustrační fotografie

Pet-friendly životní styl se tak nepřekvapivě stává součástí životního stylu Filipínců. Ti do svých mazlíčků investují nejen čas, ale i peníze. Mazlíčci mají narozeninové oslavy, vlastní oblečení, kosmetiku, a dokonce i kočárky a oblečení. Pet salony, wellness centra a hotely pro zvířata se stávají běžnou součástí městského života.

ExportMag.cz: Izraelci zbožňují psy a kočky. Krmivem je zásobuje i česká firma

Městská populace, zejména střední a vyšší třída, je ochotna do zdraví a pohodlí svých mazlíčků investovat. Mnoho párů dokonce volí domácí mazlíčky místo dětí, což je trend podpořený ekonomickými faktory a měnícími se životními prioritami. Ruku v ruce s tímto fenoménem roste i zájem filipínských spotřebitelů o prémiové, přírodní a hypoalergenní produkty. To vytváří prostor pro české značky, které se vyznačují vysokou kvalitou, transparentností složení a inovativním přístupem.

Trh stále roste

Dovoz produktů pro zvířata má každoroční vzrůstající tendenci. Očekává se, že do roku 2030 trh dosáhne hodnoty 809 milionů amerických dolarů. Filipíny dovezly v roce 2023 přes 176 milionů kg krmiv pro psy a kočky v hodnotě 200 milionů USD, čímž se staly 7. největším dovozcem v Indopacifiku. Mezi největší dodavatele se řadí Thajsko, Čína, Itálie, Austrálie, Francie, USA, JAR, Rakousko, Malajsie a Vietnam.

Ilustrační fotografie chovatelských potřeb
Ilustrační fotografie

Rovněž dovoz z Česka, i když nedosahuje ani zdaleka těchto hodnot, má vzrůstající tendenci. Zatímco v roce 2022 se jednalo o výrobky v celkové sumě 38 mil. Kč, v roce 2024 byla již tato hodnota více než dvojnásobná. Mezi úspěšné lokální značky patří Bow & Wow (obrat 47,8 milionu USD), Pet Warehouse (největší online obchod) a Pilmico Animal Nutrition. Mezinárodní značky jako Pedigree, Whiskas, Royal Canin, Purina a Acana jsou rovněž velmi populární.

Značka Made in Europe pomáhá

Česko má dlouhou tradici ve výrobě kvalitních produktů pro domácí zvířata – od krmiv přes veterinární doplňky až po specializovanou kosmetiku. Zvláštní příležitosti se otevírají v oblasti funkčních krmiv (například pro citlivé trávení, srst, klouby), kosmetiky pro zvířata (šampóny, kondicionéry, deodoranty) nebo ekologických produktů (balení, složení, certifikace).

Pro vstup na filipínský trh je klíčové navázat spolupráci s místními distributory nebo e-commerce platformami, zajistit certifikaci a registraci produktů podle filipínských veterinárních a obchodních předpisů a v neposlední řadě se zaměřit na marketing, který komunikuje kvalitu, bezpečnost a evropský původ výrobků – což je na Filipínách vnímáno jako záruka důvěryhodnosti.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Manile (Filipíny). Autorka: Markéta Pěčková, ekonomická diplomatka.
• Teritorium: Asie | Filipíny | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Chovatelské potřeby

Doporučujeme