Filipíny podléhají fenoménu „revenge travel“ a české firmy jsou u toho

Revenge travel je fenomén, který se objevuje po celém světě včetně Filipín. Je to reakce na pandemii covidu-19 a vynucené omezení cestování, kdy lidé ve zvýšené míře vyhledávají cestování, aby si vynahradili čas strávený v karanténě.

Filipínci jsou nyní nadšení z možnosti opět cestovat bez omezení a užít si dovolenou po dlouhém období stráveném v zemi. České firmy si nechtějí nechat ujít tyto příležitosti.

Ilustrační fotografie

I přes negativní ekonomické dopady pandemie filipínská střední třída v posledních letech vzrostla, což má za následek rostoucí počet filipínských turistů. Filipínská střední třída je velmi aktivní a ráda investuje do cestování.

Vyšší vrstvy filipínské společnosti jsou náročnější na kvalitu služeb a preferují zážitkové cestování. Jsou ochotny utratit více peněz za vyšší kvalitu služeb, ubytování i nákupy. Tato kombinace a obnovené nadšení z cestování přináší šance pro české poskytovatele služeb v cestovním ruchu. Cestovní kanceláře zaměřené na incomingovou turistiku mohou nabídnout Filipíncům unikátní zážitky, ukázat jim krásy Česka, či zprostředkovat nákupy v outletových centrech.

Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?

Poutní turismus

Kromě tradičních lákadel, která nabízí Praha či Český Krumlov, mohou poskytovatelé služeb cestovního ruchu cílit i na významný segment „poutního turismu“, v rámci kterého silně věřící filipínští katolíci navštěvují význačné církevní památky a náboženská místa.

V tomhle ohledu je pro Filipínce hlavním cílem Pražské Jezulátko, které je uctíváno na mnoha místech Filipín. Poutníky z Filipín ale mohou lákat i další místa spojené se světci uctívanými na Filipínách, například Santiniho kostel Svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře.

O možnostech nabízených Filipínami se osobně přesvědčili čeští podnikatelé, kteří se v únoru 2023 účastnili „Tourism Roadshow: Discover Czechia 2023“, již organizovalo Velvyslanectví ČR v Manile ve spolupráci s kanceláři CzechTourism v Soulu. V rámci týdenního programu financovaného nástrojem PROPED absolvovali čeští poskytovatelé služeb cestovního ruchu B2B semináře se svými protějšky z filipínských měst Cebu, Angeles a Manila.

Další příležitost pro navázání byznysových kontaktů představoval společný stánek českých firem v B2B části největšího veletrhu cestovního ruchu v zemi, PTAA Travel Tour Expo. Na veletrhu bylo Česko přítomno i národním pavilonem v části pro veřejnost. Téměř sto tisíc návštěvníků, kteří v průběhu tří dnů veletrh navštívili, mělo možnost dozvědět se o aktuální nabídce Česka pro zahraniční turisty, ochutnat tradiční české pivo, či odnést si kulturní zážitek v podobě představení loutkového divadla. Za zmínku rovněž stojí, že Česko bylo jedinou mimoasijskou zemí s vlastním národním pavilonem.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Manile (Filipíny). Autor: Maroš Martin Guoth, ekonomický diplomat.

• Teritorium: Asie | Filipíny | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme