Ještě důležitější je ale značná obliba tradiční medicíny a důraz na péči o tělo ve vietnamské společnosti. Otevření mezinárodních letů do VSR pomáhá nyní urychlit fúze a akvizice.
SSI proto uvedla, že vietnamské kótované farmaceutické společnosti s konsolidovanou akcionářskou strukturou a pozorností zahraničních investorů budou mít vysoké zhodnocení a vytvoří tak bezpečný investiční kanál pro investory v současném nestabilním tržním období.
Mezi společnostmi zabývajícími se bylinnou medicínou si ve Vietnamu udržuje vedoucí pozici firma Traphaco. Mezi produktové značky firmy patří Boganic, Tottri, Ginger Tea aj. V minulém roce dosáhl zisk Traphaca po zdanění přes 2 mld. Kč, což je nárůst o 22 % oproti roku 2020. Za nárůstem zisku společnosti je zejména zvýšení prodeje klíčových produktů a dobré prodejní marže.
Druhé místo zaujímá firma OPC Pharmaceutical a třetí Foripharm. Hrubá zisková marže firmy Foripharm je 69 %. Firma Nam Duoc se nezaměřuje pouze na bylinnou medicínu, ale expanduje i do kosmetického segmentu.
Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Je třeba poznamenat, že v tropickém pásmu velké množství bylin neroste a je zde proto velký potenciál i pro evropské firmy. Potenciálu tradiční medicíny využívají řadu let i české firmy v čele se společností Walmark.
Vietnam investoval také 70 mld. Kč do pěstování ženšenu, byť se nejedná o tropickou rostlinu. Ženšen je díky svým blahodárným účinkům (zejména posílení hladiny testosteronu) v Asii extrémně oblíbený.