Francouzské firmy věří české ekonomice. Plánují rozšiřovat své aktivity v Česku

Více než polovina francouzských firem působících v České republice plánuje v letošním nebo příštím roce rozšiřovat své aktivity v Česku. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Francouzsko-české obchodní komory.

Ten se uskutečnil na konci března mezi šedesáti firmami aktivními v česko-francouzském byznysovém prostředí. Jako hlavní důvody růstu uvádějí firmy očekávané oživení české ekonomiky a atraktivitu tuzemského trhu. 

Ilustrační fotografie

Z celkem 60 respondentů převážně z řad středně velkých a velkých francouzských firem jich více než polovina uvedla, že plánuje své aktivity v Česku rozšířit. Nejčastěji jako důvody zmiňovali atraktivitu místního trhu a potenciál tuzemských zákazníků (47 % firem, které plánují rozšiřovat své aktivity) a očekávaný růst české ekonomiky (34 %).  

Podle Michala Macka, ředitele Francouzsko-české obchodní komory, vnímají francouzské firmy Českou republiku jako stabilní a flexibilní prostředí, kde se vyplatí investovat. „Celá čtvrtina respondentů zvažuje expanzi díky pozitivnímu výhledu české ekonomiky, ale svou roli jistě hraje například také menší míra regulace ve srovnání s Francií,“ vysvětluje.

„To, že se firmy rozhodují v Česku nadále rozrůstat, je v důsledku pozitivním signálem i pro domácí ekonomiku a pracovní trh,“ dodává Macko. 

Francouzský obranný průmysl rozšiřuje kapacity. Šanci má i Česko

Dvě třetiny respondentů uvedly, že české podnikatelské prostředí považují za méně zatížené regulacemi oproti francouzskému. Třetina firem pak považuje míru regulací v obou zemích za srovnatelnou. Za více regulované nepovažuje české podnikatelské prostředí oproti francouzskému žádný z respondentů. 

Důraz na udržitelnost? Stejný v Česku i ve Francii 

Dalším významným tématem v rámci průzkumu byl důraz, který kladou firmy v česko-francouzském prostředí na udržitelnost. Na základě průzkumu v tomto ohledu Česká republika za Francií nijak významně nezaostává. Podle více než poloviny respondentů se čeští partneři a dodavatelé zaměřují na ekologická a společenská kritéria v obdobné míře jako jejich francouzské protějšky.

„Udržitelnost přestává být tématem pouze pro velké hráče. V česko-francouzském prostředí se stává běžnou součástí obchodních vztahů a požadavků,“ upozorňuje Michal Macko.

Redakčně upravená tisková zpráva Francouzsko-české obchodní komory

Doporučujeme