Účastníky čeká celodenní program plný diskusí, přednášek i praktických workshopů. Do debaty vstoupí exportéři, představitelé státu i řada zahraničních expertů. Letošní ročník se zaměří na otázku, kde bude český export za pět až deset let.
Dopolední blok otevřou podnikatelské svazy a asociace, které představí vize a ambice českých firem. Na ně naváže ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček a David Müller, vrchní ředitel sekce Evropské Unie a zahraničního obchodu, s pohledem na diverzifikaci exportních rizik, příležitosti i překážky. Generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal poté nastíní trendy a inovace v exportní podpoře a vysvětlí, proč je klíčové mluvit o jejím financování. Závěr nabídne makroekonomický pohled na cla, inflaci a nejistoty, které ovlivňují globální obchod. Vystoupí mimo jiné Jannis Samaras a Martina Korfeilová.
Polední blok se zaměří na Afriku jako trh příležitostí. Zástupci zahraničních kanceláří CzechTrade v Maroku, Egyptě a Jihoafrické republice představí konkrétní zkušenosti a možnosti expanze českých firem. Navazující panel přiblíží geopolitické výzvy a příležitosti pro české exportéry. V závěru dopoledního bloku se dozvíte, jak se na nás dívají naši sousedé a jak (ne)dělat exportní přešlapy. O své „hororové situace“ i triky, jak vybruslit z faux pas, se podělí firmy, které obchodují na velmi odlišných trzích. Jak neudělat kulturní chybu, proč vás partner přestane brát vážně – a co dělat, když už se to stane.
Registrace a vstup na akci je zdarma na webových stránkách CzechTrade, kde lze také nalézt kompletní program.
Odpolední část začne úvodní přednáškou o tom, jak technologie mění pravidla hry v mezinárodním obchodu. Na ní naváže diskuze o exportu služeb a digitálních produktů. Další blok se zaměří na udržitelný export, ESG a dopady evropských regulací, následovat bude téma technologií jako akcelerátoru expanze. Závěr programu pak nabídne praktické rady k budování značky, osobní image a vhodnému business dress code na zahraničních trzích.
Konference je určená pro CEO, obchodní a exportní ředitele, marketingové manažery i podnikatele.
