Jak název napovídá, veletrh je zaměřený na spotřební zboží, ale velká pozornost je věnována i potravinám a nápojům. Veletrh byl zahájen 13. a skončil 18. dubna, během šesti dní přivítal kolem 370 tisíc návštěvníků, kteří měli příležitost seznámit se s produkty více než 4000 značek ze 71 zemí.
Jakožto jeden z hlavních veletrhů podporovaných přímo ústřední vládou disponuje Hainan Expo všemi předpoklady pro to, aby jeho význam do budoucna dále rostl. Tato podpora zároveň veletrhu garantuje účast mnohých čínských státem vlastněných podniků a jejich nákupčích.
Na veletrhu ani letos nechyběly české firmy. Na českém potravinářském stánku se jich za využití dotace Ministerstva zemědělství pro účast na zahraničních veletrzích prezentovalo pět. Díky tomu, že se veletrh těšil bohatému mediálnímu pokrytí, mohly české produkty zaujmout nejen návštěvníky na místě, ale také ty u obrazovek. Čestnou partnerskou zemí letošního ročníku bylo Irsko, které tento titul převzalo po Itálii. Česká chráněná zeměpisná označení Českobudějovické pivo a Žatecký chmel byla společně s dalšími produkty z EU a Číny také součástí speciálního stánku nazvaného EU-China GI Pavilion.