Inovační program Platinn mi pomohl dívat se na věci z více úhlů pohledu, říká majitel eventové agentury

Ústecká eventová agentura Dream Pro období pandemie využila pro hledání inovací a dalších podnikatelských cest. O tom, jak firmu posouvat v období, kdy se celý svět zastavil, jsme si povídali s majitelem firmy Lubomírem Machoněm.   

Majitel eventové agentury Dream Pro Lubomír Machoň
Majitel eventové agentury Dream Pro Lubomír Machoň | Dream Pro

Jak se žilo eventové agentuře během pandemie? 

V první vlně, to bylo loni v dubnu, jsme se vrhli alespoň do pořádání prvních autokin, a to v Ústí nad Labem, nic jiného jsme vlastně dělat nemohli. O pár týdnů později jsme přišli na šílený nápad, a to uspořádat první Autokoncert s Leošem Marešem na Autodromu Most. Za pouhých 14 dní jsme vše stihli připravit, a dokonce vyprodat. Akce měla velký úspěch – u návštěvníků, u Leoše, v médiích. Dokonce jsme za ni získali před pár dny 2. místo ve Výročních cenách České eventové asociace. 

Ta druhá vlna byla už o dost delší a také náročnější. Snažili jsme se „najít“ nové cesty, jak tvořit business. S některými službami jsme přešli do online světa. Realizovali jsme online degustace, vytvořili web www.zijbezpecne.cz, kde nabízíme zdravotní pomůcky, po kterých byla hlavně mezi našimi eventovými klienty největší poptávka. Od zahájení povinného testování jsme pak na jaře tohoto roku ve spolupráci s EUC klinikou jezdili testovat zaměstnance do firem. 

Vlastně jsme i díky pandemii oslovili nové klienty a přišli s novými nápady a směry, některé z nich si necháme a pokračujeme v nich. 

V rámci Platinnu jste konzultovali nový směr firmy právě v reakci na pandemii. Generovali jste nápady, hledali potenciál v dalších aktivitách. Jak se vám toto povedlo? 

Nejdříve jsme si řekli, v jaké fázi se právě nacházíme a co nyní je a není možné realizovat. Problém byl v tom, že jsme něco vymysleli, co by šlo realizovat, a za pár dní bylo vše kvůli opatřením jinak. Máme však díky Platinnu plno nápadů a plno podnětů, které v budoucnu bude možné realizovat. 

Prošli jste si dvěma fázemi programu. Jak jej zpětně hodnotíte? 

Velmi pozitivně. Spousty věcí, které jsme probírali, jsem podvědomě znal a věděl, ale bylo dobré si je zopakovat, říct nahlas, napsat, nakreslit a upřesnit. A to jak v chodu samotné firmy, tak v jejím směrování. Ale i ve fungování a přístupu mě samotného. 

Podělil byste se s námi o nějaký „aha“ moment během mentorského sezení? 

Na plno podnětů, které jsem měl v hlavě, jsem se díval jedním pohledem. Pomohlo mi to získat nadhled z více perspektiv, i třeba těch ne úplně příjemných. Někdy to otevřelo větší možnosti, než-li jsem si myslel, a někdy naopak jsme dané myšlenky úplně uzavřeli, protože byly nerealizovatelné nebo ekonomicky nezajímavé. 

Eventová agentura Dream Pro, ilustrační foto
Eventová agentura Dream Pro, ilustrační foto | Dream Pro

Často jste s mentorem řešili obchod a marketing firmy. Kde jste identifikovali hlavní nedostatky? A povedlo se je odstranit? 

V zásadě jsme byli za vedení obchodu a marketingu pochváleni, že jej vedeme dobrým směrem, což mě velmi potěšilo. Stejně tak za reporting obchodu a chod firmy, i za to, že jsme v době pandemie neusnuli a jsme stále vidět. A o to jsme se snažili: „být vidět“ a dělat outflow, aby o nás bylo více slyšet. Momentálně, kdy se opět začínají kola eventů roztáčet, se nám to vrací v podobě poptávek ze stran klientů, které jsme před pandemií neměli a v době pandemie jsme je aktivně oslovovali formou newsletterů a reklamou na internetu. 

Dokázal byste predikovat, jak budou probíhat v blízké budoucnosti kulturní události? Zkrátka na co se mohou lidi připravit? 

Jsem velký optimista. Kdybych nebyl, tak bychom tuto dobu asi nezvládli. Proto si myslím a z celého srdce si přeji a přeji všem nejen z našeho odvětví, aby se již „černý únor“, kterým začala pro nás loni pandemie (pořadatelé akcí byli úplně první, komu se vše zastavilo, a jsme poslední, kdo mohl opět něco dělat), nikdy nevrátil.  

Aby se kolotoč, který se nyní roztočil, nabral opět na obrátkách a z oblasti onlinů se opět všichni vrátili k běžnému setkávání. A že je o to zájem! Jsme toho svědky i nyní na prvních akcích, které již máme za sebou pro naše klienty. Lidi se potřebují setkávat a sbírat zážitky. Od toho tu jsme, od toho tu je náš eventový business.  

Jaké jsou vaše další firemní kroky? 

Jsme v plné přípravě na letní sezonu, máme před sebou různé firemní akce (rodinné dny), produkčně zajištujeme přes léto asi čtyři festivaly po Česku. Novinkou je rozšíření služeb o půjčovnu mobiliáře a inventáře. Půjčovna již funguje, ale do pár měsíců bychom z této služby chtěli udělat samostatně fungující firmu. Oslovujeme tím nejen naše současné firemní klienty, ale i nově konečného zákazníka, který pořádá svatbu nebo rodinnou oslavu. Díky velkému zájmu a „díře“ na trhu v lokalitě Ústecko – Liberecko – Karlovarsko věříme, že s tímto uspějeme. 

Redakčně upravená tisková zpráva Inovačního centra Ústeckého kraje 




• Témata: Inovace a byznys
• Oblasti podnikání: Kreativní průmysly
• Teritorium: Ústecký kraj