Náplň, marketingové případové studie, přinesli sami účastníci. Hojně se nad nimi diskutovalo, došlo se ale i ke konkrétním závěrům. Sdílení obchodních a marketingových dovedností je pro malé a střední firmy, startupy i freelancery klíčová. Proto po ní v Libereckém kraji stoupá poptávka.
„Marketingové meetupy a workshopy bývají pravidelně zaplněné do posledního místa. Do příštího roku proto uvažujeme o rozšíření těchto aktivit konaných pod hlavičkou ARR a kraje,“ říká Jiří Ulvr, radní Libereckého kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, územního plánování a rozvoje venkova.
Marketingový workshop navazující na meetup Market/ing Café byl založen na koncentraci kontaktů, znalostí a zkušeností. Dvě lokální firmy a jeden spolek během tří hodin sdílely své problémy. Lektoři z ARR a dvacítka účastníků v diskuzi předestřeli své názory na jejich řešení.
Konkrétně se jednalo o malou inovativní firmu MASK Gear. Ta vyrábí ryze české zavazadlo, křížence batohu a ledvinky pro volný pohyb v přírodě. Aktuálně se potýká s rebrandingem a plánovanou expanzí do zahraničí pod značkou XEN Equipment.
Druhou účastnící se firmou byla liberecká aréna Boulder point, která potřebuje svůj zápal pro věc a skvělé nápady přetavit do kvalitního obsahu servírovaného příznivcům boulderingu těmi správnými marketingovými kanály.
Třetí případovou studii pak přinesla zástupkyně destinačního spolku Lužické hory. Svůj region by v „Lužkách” rádi dostali do širšího povědomí české veřejnosti a nabídli volnočasové aktivity z oblasti takzvané měkké turistiky. Tak, aby se zachoval klidný ráz hor.
„Sečteno, podtrženo, jsou pro nás tyto akce nejen vítanou příležitostí, jak pomoci místním firmám a organizacím. Pořádáme je také proto, aby se lidé propojovali a pomáhali si navzájem. Ať už sdílením know-how nebo svých kontaktů,“uzavírá Jiří Ulvr.