Klíčové regiony jako Kuang-tung, Šen-čen a Čcheng-tu stojí v čele rozvoje díky značným investicím a regulační podpoře, a to i přes problémy v oblasti infrastruktury a bezpečnosti.
Obsah analýzy
- Vývoj v nízkoletecké ekonomice v Číně (červen 2024)
- Porozumění robustnímu čínskému trhu s nízkoleteckou ekonomikou
- Politická podpora ze strany ústřední vlády
- Ekonomika v malých výškách v místních čínských provinciích
- Výzvy v ekonomice nízkých výšek
- Investice do čínské ekonomiky nízkých výšek
- Další oborové analýzy agentury CzechTrade
Ve spolupráci s CzechTrade vám přinášíme exkluzivní sektorové analýzy přímo z cílových trhů. Zaměřujeme se na obory s vysokým exportním potenciálem. Ředitelé kanceláří CzechTrade v Šanghaji a Pekingu působí v Číně dlouhodobě a poskytují komplexní podporu začínajícím firmám i zkušeným exportérům.
Jaké služby české firmy v Číně nejvíce využívají?
- Analýza trhu (konkurence, regulace, ceny, dovozní podmínky)
- Vyhledávání obchodních partnerů v Číně, oslovení a ověření zájmu
- Organizace obchodních schůzek včetně přípravy a účasti
- Prověřování čínských firem
- Účast na veletrzích a výstavách (včetně kompletní organizace stánku)
- Dlouhodobá exportní asistence („prodloužená ruka v Číně“) zahrnující vyhledávání obchodních příležitostí, komunikaci s partnery, překlady, tlumočení, marketingové aktivity a organizaci služebních cest.
- KOMPAS (komplexní asistenční služba, zahrnující např. právní a daňové poradenství)
- Digitální marketing a e-commerce (správa čínských sociálních sítí, kampaně, e-commerce, AI nástroje)
- Podpora importu pro rozvoj exportu – vyhledání dodavatelů, organizace návštěv a OEM výroba
Pro více informací o exportu do Číny kontaktujte Aleše Červinku, ředitele CzechTrade Čína
Vývoj v nízkoletecké ekonomice v Číně (červen 2024)
Během výroční konference o ústřední hospodářské práci, která skončila 18. prosince 2023, čínští politici nastínili priority pro hospodářskou práci v roce 2024. Na zasedání bylo nízkoletecké hospodářství označeno za strategické rozvíjející se odvětví, a to vedle klíčových průmyslových odvětví, jako jsou biologická výroba a komerční inovace v leteckém průmyslu.
Termín „nízkoletecká ekonomika“ označuje spektrum ekonomických činností, které se odehrávají v nízkoleteckém vzdušném prostoru, definovaném jako prostor 1 000 metrů nad zemí. Zahrnuje různé činnosti a odvětví soustředěné kolem civilních pilotovaných a bezpilotních vzdušných prostředků, jako jsou přeprava osob, doručování nákladu, výroba, letový provoz v malých výškách a integrované služby.
Futuristické scénáře, jako jsou bezpilotní letouny doručující balíky, okřídlené taxíky pro každodenní dojíždění do práce a hobby vyhlídkové vrtulníky, by se mohly stát v Číně realitou, protože ekonomika nízkých výšek se rozjíždí. Takové operace by také mohly hrát klíčovou roli v letecké logistice, záchranné lékařské službě a při hašení požárů.
V posledních letech zažívá čínský sektor nízkoletecké ekonomiky díky podpůrným politikám rychlý růst, který se projevuje nárůstem počtu nízkoleteckých letadel i podniků. Má obrovský potenciál a předpokládá se, že do roku 2025 přispěje ekonomice země až 700 miliardami USD (5 bilionů RMB).
Porozumění robustnímu čínskému trhu s nízkoleteckou ekonomikou
Čínská nízkoletecká ekonomika zažívá díky vyspělým technologiím, rostoucí domácí poptávce a vládní podpoře rychlý rozvoj. Toto rozvíjející se odvětví představuje atraktivní trh, který uspokojuje různé potřeby v komerčním, průmyslovém, civilním a vojenském sektoru. Využití nízkoleteckých dopravních prostředků je stále rozmanitější a zahrnuje jak stávající služby založené na logistice, tak i futuristické technologické scénáře využití.
Například bezpilotní letouny, které jsou nedílnou součástí různých odvětví, zažívají exponenciální růst. Podle čínského Úřadu pro civilní letectví (CAAC) bylo ke konci srpna 2023 v Číně registrováno více než 1,11 milionu civilních bezpilotních prostředků, což představuje 16% nárůst oproti konci roku 2022. S 182 000 vydanými licencemi pro piloty dronů a více než 17 000 registrovanými podniky provozujícími drony je rozvoj infrastruktury pro nízké výšky připraven přilákat značné investice a podpořit tak hospodářský růst. Civilní drony v období od ledna do srpna 2023 dohromady zaznamenaly více než 16,8 milionu letových hodin.
Tyto stroje, které zahrnují komerční lety v malých výškách, provozují logistiku a navigační dopravu na krátké vzdálenosti. Probíhající testy využívají drony pro rozvoz potravin, aby se zefektivnily přímé dodávky, jak je vidět v Šen-čenu. Kromě toho společnosti jako JD.com, SF Express, Meituan, ZT Express, Cainiao a China Post zvyšují své úsilí o vývoj rozsáhlých logistických dronů, čímž budují leteckou logistickou síť.
Budoucnost rovněž počítá s klíčovou rolí dronů při zlepšování služeb lékařské péče, jak dokazuje společnost Heli-Eastern se sídlem v Šen-čenu. Společnost provozuje flotilu 30 vrtulníků a je průkopníkem rychlých zdravotnických služeb, které zahrnují záchranné akce, obchodní lety a prohlídky vrtulníkem.
Rostoucí poptávka po logistické síti nové generace rovněž podporuje vyhlídky na růst čínského trhu s drony. Čína s populací přesahující 1,4 miliardy a několika městy, která se řadí mezi 20 měst s nejvyšší hustotou zalidnění na světě, čelí naléhavé potřebě snadnějšího pohybu osob, zboží a služeb. Silná průmyslová základna země, která je obzvláště silná v oblasti špičkových technologií, se stala magnetem pro podniky specializující se na inovativní řešení v oblasti letectví, jako jsou pilotované elektrické letouny s kolmým startem a přistáním (eVTOL). Ekonomika nízkých výšek je také úzce spojena s průmyslem umělé inteligence a výrobou napájecích baterií.
V očekávání budoucí městské mobility nabízejí komerční osobní drony také potenciál pro zmírnění dopravních zácp díky své schopnosti létat v přímém směru, vyhýbat se překážkám a šetřit čas dojíždějícím do měst díky přednastaveným autonomním navigačním trasám. Vzhledem k tomu, že velká města se kvůli omezenému pozemnímu prostoru rozšiřují do vzdušného prostoru, má ekonomika nízkých výšek obrovský budoucí potenciál, který představuje významné příležitosti pro navazující i navazující odvětví.
Politická podpora ze strany ústřední vlády
V posledních letech Čína vydala řadu podpůrných politik, které částečně přispěly k rychlému růstu a trvalému zvyšování počtu letadel a podniků. Vláda zejména zintenzivnila úsilí o podporu řady předních společností, které se zapojily do výzkumu a vývoje s cílem rozvíjet logistiku dronů a vytvářet více zdrojů vzdušného prostoru v malých výškách.
V roce 2020 schválila CAAC 13 národních pilotních zón v rozvojových oblastech, z nichž dvě se zaměřily na logistiku dronů a tři na doručování dronů ve městech. V únoru 2021 byla ekonomika nízkých výšek poprvé oficiálně zapsána do národního rozvojového plánu. Následně v roce 2022 CAAC zřídila další čtyři civilní bezpilotní zkušební zóny a tři civilní bezpilotní zkušební základny. Tyto iniciativy podtrhují nezlomné odhodlání a závazek vlády rozvíjet nízkoleteckou ekonomiku.
V roce 2023 začlenilo 16 provincií do svých vládních pracovních zpráv koncepce týkající se ekonomiky v malých výškách a všeobecného letectví. Nejnověji, v lednu 2024, byla zavedena Prozatímní nařízení o řízení letů bezpilotních letadel, což představuje další krok pro řádný rozvoj tohoto odvětví.
Ekonomika v malých výškách v místních čínských provinciích
Kromě podpory ze strany ústřední vlády napomáhají pokroku v tomto odvětví také místní vlády v celé Číně.
Kuang-tung
Provincie Kuang-tung vydala 29. května 2024 akční plán na podporu kvalitního rozvoje svého nízkoleteckého hospodářství, jehož cílem je urychlit komerční využití nízkoleteckých letadel. Tento ambiciózní plán, který se vztahuje na období 2024 až 2026, usiluje o to, aby se Kuang-tung stal předním světovým centrem pro nízkoleteckou ekonomiku s předpokládaným hospodářským rozsahem přesahujícím 300 miliard RMB (41,4 miliardy USD) do roku 2026.
Komplexní vládní plán, který se zabývá řízením vzdušného prostoru, rozvojem infrastruktury, rozšiřováním městských aplikací a průmyslovými inovacemi, je pro růst tohoto odvětví klíčový.
Plán nastiňuje vytvoření koordinovaného průmyslového rámce pro nízké výšky mezi třemi klíčovými městy: Kanton, Šen-čen a Ču-chaj.
Významným aspektem plánu je podpora komerčního nasazení elektrických letadel s kolmým vzletem a přistáním (eVTOL) a rozvoj potřebné infrastruktury. Plán podporuje integraci letounů eVTOL a vrtulníků do nových aplikací v nízkých výškách, jako jsou letecká doprava do zaměstnání, obchodní cesty, letecká kyvadlová doprava a přeshraniční lety, a podporuje čínské společnosti v přípravě na jejich komerční využití. Kromě toho plán usiluje o prozkoumání a zřízení leteckých tras v malých výškách mezi provinciemi Kuang-tung a Chaj-nan.
Společnost EHang se sídlem v Kantonu již uskutečnila ukázkové lety svých letounů eVTOL a zdůraznila jejich potenciál v osobní dopravě, logistice, inteligentním řízení měst a leteckých světelných show. Letoun EHang EH216-S dosáhl několika významných úspěchů, včetně toho, že mu CAAC udělil první typové osvědčení, výrobní certifikát a standardní osvědčení letové způsobilosti pro bezpilotní letoun eVTOL pro přepravu cestujících na světě.
Podobně společnost Xpeng Aeroht, divize létajícího automobilu společnosti Xpeng Motors, obdržela od úřadu CAAC žádost o typové osvědčení pro svůj nejnovější modulární létající automobil, který integruje pozemní i letecké moduly.
Celkově lze říci, že strategický plán a politická opatření provincie Kuang-tung vytvářejí předpoklady pro to, aby se provincie stala lídrem v oblasti ekonomiky nízkých výšek.
Kanton
Kanton aktivně rozvíjí nízkoleteckou ekonomiku pořádáním konferencí, fór a seminářů a nedávno zavedl komplexní soubor politik na podporu kvalitního rozvoje tohoto odvětví. Město vyčlenilo značné prostředky, včetně pozoruhodné dotace až do výše 30 milionů RMB (4,2 milionu USD), na podporu způsobilých projektů v oblasti nízkoleteckého průmyslu.
Za účelem vybudování průmyslového klastru v hodnotě několika miliard dolarů je Kanton průkopníkem několika iniciativ. Mezi ně patří zavedení první bezpilotní letecké turistické vyhlídkové trasy ve městě, která bude mít více než 10 stanic na třech trasách. Tato snaha je součástí širší strategie města nastíněné v dokumentu „Několik opatření města Kanton k podpoře vysoce kvalitního rozvoje ekonomiky nízkých výšek“, který byl zveřejněn v červenci 2024 a jehož cílem je urychlit růst a expanzi subjektů v tomto odvětví.
Opatření kladou důraz na technologické inovace a spolupráci napříč odvětvím. Kanton podporuje partnerství mezi předními podniky, malými a středními podniky, univerzitami a výzkumnými ústavy. Město se rovněž zavázalo k realizaci klíčových vědeckých a technologických projektů, přičemž na schválené iniciativy má k dispozici finanční prostředky až do výše 10 milionů RMB (1,37 milionu USD).
Kromě toho jsou místním podnikům zapojeným do výzkumu, vývoje a certifikace leteckých dopravních prostředků nabízeny značné finanční pobídky. Konkrétně společnosti, které získají od CAAC certifikáty typu (TC) a výrobní licence (PC) pro velké pilotované nebo bezpilotní letecké prostředky, obdrží jednorázovou dotaci ve výši 15 milionů RMB (2,06 milionu USD).
Šen-čen
Šen-čen stojí v čele rozvoje čínské ekonomiky nízkých výšek. S až 1 500 podniky souvisejícími s řetězcem nízkoletové ekonomiky dosáhlo město od roku 2022 impozantní produkce ve výši 75 miliard RMB (10,6 miliardy USD).
V prosinci 2023 zavedl Městský úřad pro dopravu v Šen-čenu konkrétní opatření k dalšímu posílení kvalitního rozvoje nízkoletecké ekonomiky. Tato opatření zahrnují významné dotace až do výše 50 milionů RMB (7,03 milionu USD) pro vznikající nízkoletecké podniky. Šen-čen usiluje o rozšíření svého nízkoleteckého průmyslového řetězce a předpokládá, že do roku 2025 bude zahrnovat více než 1 700 podniků s hodnotou produkce přesahující 100 miliard RMB (14,06 miliardy USD). Plán rovněž klade důraz na výzkum klíčových technologií, jako jsou dálková identifikace, vnímání a vyhýbání se, 5G a navigace Beidou, se zaměřením na posílení mezinárodních standardů.
Podle údajů městské správy dosáhla nízkoletecká ekonomika Šen-čenu v roce 2023 roční produkce přesahující 90 miliard RMB (12,37 miliardy USD), což odráží meziroční nárůst o 20 %. Kromě toho Šen-čen vedl v zemi, pokud jde o rozsah letů, neboť do konce téhož roku zřídil 126 nízkoleteckých tras a vybudoval 89 míst pro vzlety a přistání dronů.
V roce 2024 se Šen-čen rovněž zapsal do historie tím, že se stal prvním městem v Číně, které přijalo komplexní zákon o nízkoleteckém hospodářství. Nařízení o podpoře nízkoleteckého ekonomického průmyslu ve zvláštní ekonomické zóně Šen-čenu (dále jen „zákon o nízkých nadmořských výškách“), které vstoupilo v platnost 1. února 2024, využívá veřejné prostředky k přilákání soukromých investic, poskytuje právní podporu pro rozvoj tohoto odvětví a staví přístavní město s vyspělými technologiemi do čela tohoto nově vznikajícího odvětví.
Šenčenský zákon o nízkých nadmořských výškách vychází z příslušných vnitrostátních zákonů a předpisů, včetně zákona o civilním letectví a obecných předpisů o řízení letů v letectví, a je přizpůsoben specifickým potřebám Šen-čenu. Skládá se z devíti kapitol a 61 článků, které zahrnují obecná ustanovení, infrastrukturu, letové služby, průmyslové aplikace, podpůrná opatření, technologické inovace, řízení bezpečnosti, právní povinnosti a doplňující ustanovení. Mezi klíčové body patří:
- Zřízení koordinačního mechanismu na úrovni města pro hospodářský rozvoj v malých výškách a společného mechanismu řízení zahrnujícího vojenské a civilní orgány a orgány řízení letového provozu.
- Plánování a řízení infrastruktury pro lety v malých výškách, podpora zapojení sociálního kapitálu a zajištění souladu s dalšími plány infrastruktury.
- Zlepšení služeb řízení letů, zřízení platformy pro letové služby a zefektivnění procesů podávání žádostí pro činnosti v oblasti letů v malých výškách.
- Rozšíření aplikací v oblasti řízení měst, záchranných prací, dopravy, logistiky a cestovního ruchu.
- Poskytování vládní podpory pro rozvoj průmyslu, podpora investic, zřizování zkušebních základen a podpora mezinárodní spolupráce a technologických inovací.
- Zavádění bezpečnostních předpisů, opatření na ochranu údajů a koordinovaný dohled s cílem zajistit bezpečné a spolehlivé létání v malých výškách.
Kromě toho se v různých čtvrtích Šen-čenu vyvíjí úsilí o podporu nízkoleteckého hospodářství. Okres Fu-tchien rozvíjí iniciativu „Nebeské město“, zatímco okres Luo-chu spustil v mezinárodním centru Šuej-pej zážitkovou leteckou trasu. Okres Nan-šan plánuje zavést cílené podpůrné politiky, aby se stal globálním centrem pro nízkoleteckou ekonomiku. Okres Pao-an nabízí dotace až do výše 30 milionů RMB (4,12 miliardy USD) na jeden podnik, zatímco okres Lung-kang se snaží získat podněty veřejnosti k plánu na vytvoření „létajícího údolí“ v oblasti Greater Bay Area.
Ču-chaj
Ču-chaj se staví do pozice klíčového hráče v rychle se rozvíjející čínské ekonomice nízkých nadmořských výšek. S využitím své strategické polohy a robustní technologické infrastruktury se město snaží o rozvoj tohoto odvětví, které zahrnuje pilotované i bezpilotní letecké prostředky provozované ve výšce pod 1 000 metrů.
Pro usnadnění tohoto růstu zavedlo město Ču-chaj řadu cílených opatření. Město nabízí významnou podporu velkým projektům, včetně dotací ve výši až 20 % na nákup zařízení a pronájem továren souvisejících s výrobou v malých výškách. Společnosti, které získají pro svá letadla osvědčení o letové způsobilosti, mají nárok na značné odměny v rozmezí od 500 000 RMB (68 733 USD) do 10 milionů RMB (1,37 milionu USD) v závislosti na typu a velikosti vozidla. Cílem těchto finančních pobídek je přilákat špičkové podniky a podpořit inovace.
Kromě finanční podpory se město Ču-chaj zaměřuje na zlepšení infrastruktury a rozšíření scénářů použití pro lety v malých výškách. To zahrnuje zřízení technologických inovačních center a zkušebních ploch pro bezpilotní letouny a také dotace na zkušební lety. Město také pokračuje v rozvoji nákladních a osobních tras v malých výškách, včetně služeb eVTOL. Finanční podpora těchto iniciativ pomáhá integrovat nízkovýškové letectví s ostatními druhy dopravy, čímž se zvyšuje efektivita logistiky a dostupnost veřejných služeb.
Nová oblast Xiong’an v provincii Che-pej
Nová oblast Xiong’an, která se nachází nedaleko města Pao-ting v provincii Che-pej, zavedla 5. července 2024 komplexní soubor opatření na podporu rozvoje nízkoletecké ekonomiky. Tato opatření, která zahrnují 12 různých politických iniciativ, mají za cíl podpořit růst a zakládání subjektů zabývajících se inovacemi v oblasti nízkoletecké ekonomiky.
Podle těchto opatření mají podniky a výzkumné instituce zabývající se špičkovými technologiemi, jako jsou eVTOL, letadla, létající automobily a letadla s posádkou i bez posádky, včetně všeobecného letectví a výroby základních komponent, nárok na významné pobídky.
Konkrétně společnosti, které si v nové oblasti zřídí pobočku se základním kapitálem 20 milionů RMB (7,74 mil. USD) nebo vyšším, mohou získat odměnu za vypořádání ve výši 1 % svého skutečného základního kapitálu, maximálně však 10 milionů RMB (1,37 mil. USD). Cílem této iniciativy je přilákat a podpořit podniky a instituce, které se věnují rozvoji nízkorozpočtových technologií.
Kromě toho se společnost Xiong’an zavázala podpořit rozvoj platforem veřejných služeb, které podporují nízkoletecké hospodářství. Tyto platformy, které se zaměřují na základní služby, jako jsou letový provoz, technologický výzkum, testování, certifikace a bezpečnost, mohou získat finanční podporu pokrývající až 50 % nákladů na jejich výstavbu. Každý projekt může získat podporu ve výši až 50 milionů RMB (6,87 mil. USD) a posílit tak infrastrukturu nezbytnou pro prosperující sektor nízkých výšek.
S cílem přilákat a udržet si špičkové talenty zavádí Xiong’an robustní motivační program pro odborníky specializující se na nízkoletecké hospodářství, který zahrnuje špičkové pozice, např. hlavní vědecký pracovník, hlavní technologický ředitel, hlavní informační ředitel, provozní ředitel a hlavní architekt.
Tyto funkce budou podpořeny významnými ročními odměnami v rozmezí od 50 % do 100 % jejich platu. Technologičtí experti z akademických a výzkumných institucí navíc mohou ve společnosti Xiong’an zastávat pozice na částečný úvazek, přičemž odměna bude přizpůsobena jejich přínosu.
Pro naléhavě potřebné špičkové talenty nabízí oblast měsíční příspěvky v rozmezí 10 000 RMB (1 374 USD) až 30 000 RMB (4 123 USD) na základě jejich nashromážděné pracovní doby.
Ostatní provincie a místní iniciativy
Několik provincií, včetně An-chuej, Ťiang-si a Chaj-nan, se od září 2023 aktivně účastní konferencí, fór a seminářů o hospodářském rozvoji v nízkých nadmořských výškách. Zejména An-chuej stojí v čele reforem řízení vzdušného prostoru v malých výškách. Stala se jednou z prvních provincií v deltě řeky Jang-c‘-ťiang, která tyto iniciativy podnikla.
Čcheng-tu, hlavní město provincie S‘-čchuan, aktivně posiluje svůj sektor výroby v nízkých výškách, jehož cílem je zvýšit produkci na 6,5 miliardy RMB (893 mil. USD) a rozšířit tento sektor na celkový rozsah 26 miliard RMB (3,57 mld. USD) v tomto roce. Vytvořením komplexního průmyslového řetězce zahrnujícího vše od surovin až po provozní služby přilákalo Čcheng-tu více než 110 podniků, což přispělo k rychlému růstu jeho průmyslu bezpilotních letounů, jehož roční nárůst produkce od roku 2023 přesáhne 20 %.
Kromě podpory zavedených technologií podporuje Čcheng-tu také inovace v nově vznikajících oblastech, jako jsou letouny eVTOL. Město uvolnilo politiku na podporu zavádění těchto „létajících aut“ a nedávná partnerství, například partnerství mezi společnostmi AEROFUGIA a Sino Jet, mají za cíl začlenit letouny eVTOL do obchodní letecké dopravy.
Výzvy v ekonomice nízkých výšek
Ekonomika nízkých výšek čelí při zavádění a podpoře svého růstu několika výzvám. Na rozdíl od zavedené dálniční sítě neexistuje v nízkých výškách žádná již existující síť leteckých cest, což vyžaduje, aby se provozovatelé dronů samostatně orientovali v žádostech o vzdušný prostor, plánování leteckých cest a posuzování rizik. To sice brání rozvoji nízkých výšek, ale související náklady na infrastrukturu jsou relativně nižší, což umožňuje využití střešních prostor v městských oblastech.
Rychlé šíření aplikací dronů také vyvolává obavy z možných rizik pro veřejnou bezpečnost. V tomto ohledu čínská vláda sice toto odvětví podporuje, ale uznává, že je třeba zavést předpisy, aby se předešlo nehodám. Některé komerční aplikace dronů jsou v hustě obydlených oblastech, jako je Peking a Šanghaj, omezeny, což představuje výzvu pro zavádění metod doručování pomocí dronů.
Navíc, i když je ekonomika nízkých výšek mezi hlavními světovými ekonomikami velmi spornou hranicí, čínský trh s drony zažívá příliv nových hráčů, což by mohlo v nadcházejících letech snížit průměrné ceny dronů. Investoři a účastníci odvětví, kteří chtějí vstoupit do čínského odvětví dronů, musí mít na paměti stupňující se konkurenci na tomto dynamickém trhu.
Kromě toho se drony zapletly do napětí mezi USA a Čínou, zejména v souvislosti s dominantním postavením společnosti DJI se sídlem v Šen-čenu na americkém trhu. Společnost DJI, přední světový výrobce dronů, čelící v USA kontrole, byla v roce 2021 zařazena na černou investiční listinu této země.
V červenci 2023 Čína oznámila kontrolu vývozu dronů a bezpilotních zařízení s cílem chránit národní bezpečnost a zájmy. Tato omezení, platná od 1. září 2023, nařizují prodejcům žádat o povolení k vývozu konkrétních součástí a systémů dronů, včetně motorů, laserů, zobrazovacích, komunikačních a radarových zařízení a systémů proti dronům. Těmto kontrolám podléhají i drony spotřebitelské třídy splňující určité specifikace.
Investice do čínské ekonomiky nízkých výšek
Ekonomika nízkých výšek znamená vizionářský skok do digitálního věku, který využívá možností informačních technologií a inteligentních systémů. Kromě pouhého hospodářského odvětví ztělesňuje strategický posun směrem k inovativnímu rozvoji měst, čímž se staví do pozice hlavní investiční příležitosti. Toto rozvíjející se odvětví neslibuje pouze vysoké výnosy, ale je také katalyzátorem převratných pokroků v oblasti městské infrastruktury a služeb.
Vzhledem k tomu, že se města potýkají s narůstajícím přetížením na pozemní úrovni, ukazuje se oblast nízkých výšek jako nová hranice pro bezkonkurenční růst a inovace. Investice do čínského trhu s nízkými nadmořskými výškami znamenají vstup do transformujícího se prostředí, kde se snoubí technologie, infrastruktura a rozvoj měst. Odhodlání k technologickému pokroku, které se v tomto odvětví projevuje, podtrhuje klíčovou roli Číny při utváření budoucnosti globální dopravy a logistiky.
Společnosti, které chtějí investovat na čínském trhu s nízkými nadmořskými výškami, by měly zvážit strategická partnerství, technologickou spolupráci a účast na vládou podporovaných iniciativách. Pro orientaci v tomto dynamickém a rychle se vyvíjejícím prostředí bude zásadní spolupráce s místními zúčastněnými stranami a sladění s regulačním rámcem. Potenciál pro inovace a příslib přetváření dynamiky měst činí z nízkoletové ekonomiky lákavou perspektivu pro investory, kteří myslí dopředu a chtějí být v čele příští éry dopravy a rozvoje měst. Jejich zkušenosti z čínského trhu by je později mohly vybavit k tomu, aby se stali prvními hráči blíže na svém domácím trhu nebo na jiných rozvíjejících se trzích.