Plánované investice 200 miliard eur by měly zvýšit atraktivnost a zefektivnění hromadné a nákladní vlakové dopravy a měly by zvýšit přepravní kapacity železnice o železniční sítě a počet cestujících o 30 %.
Ředitel FS Group Luigi Ferraris podtrhl důležitou roli FS Group při obnově a rozvoji infrastruktur, na jejichž rozvoji ročně pracuje asi 300 tisíc lidí. Průměrné stáří železniční infrastruktury je 60 let.
Investice budou mít dvojitý efekt na italskou ekonomiku. Zaměstnají až 300 tisíc lidí přímo a nepřímo, a protože práce budou probíhat na celém území od severu k jihu, budou mít dopad na místní ekonomiku. Dle Ferrarise se jedná jistě o aspekty, který zemi umožní využít rekonstrukci infrastruktur k podpoře růstu HDP.
ExportMag.cz: Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy
Ferraris dále zdůrazňuje důležitost spolupráce s univerzitami, bude totiž zapotřebí nových pracovníků, kteří přispějí k posílení infrastruktury země, jež se musí zaměřit na intermodalitu a integraci dopravních prostředků, a to jak u osobní, tak nákladní přepravy.
V Itálii probíhá 4000 staveb na železničních a silničních drahách za 49 miliard eur. Zaměřují se na inovace, rozvoj digitalizovaných platforem na podporu integrace mezi různými dopravními prostředky a také na monitorování a údržbu infrastruktur.