V případě nové generace expresů Frecciarossa 1000, které navrhla společnost Hitachi Rail a vyrábí se v jejich výrobních závodech v Pistoii a Neapoli, jde o investici přesahující 1,3 miliardy eur. Celkem bude dodáno 36 souprav s opcí na dalších deset a s ročním tempem dodávek 10 vlaků do roku 2029.
Nové soupravy Frecciarossa 1000 jsou určeny pro cestování nejen v Itálii, ale také po sedmi evropských železničních sítích: Francii, Španělsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Nizozemsku a Belgii. Disponují nejmodernějšími prvky a nabízejí pohodlnější zážitek z cestování, který klade potřeby cestujících na první místo.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Nejnovější model ETR1000 je vybaven přepracovaným trakčním motorem a novými pohonnými jednotkami, které jsou navrženy pro vyšší energetickou účinnost. Kromě toho vlak obsahuje nový podvozek a systém řízení a monitorování. Ikonická vysokorychlostní platforma je certifikována pro provoz rychlostí až 360 km/h. Nové vlaky jsou vybaveny systémem měření energie (EMS), který umožňuje přenos certifikovaných dat, která lze následně použít k fakturaci spotřebované elektřiny. Nový ETR1000 vyniká svou ekologickou stopou a pyšní se vysokou mírou recyklovatelnosti.
Vodíkový pohon pro Sicílii
Švýcarský výrobce Stadler podepisal první smlouvu se společností Ferrovia Circumetnea (FCE) na návrh a dodávku dvou úzkorozchodných vlaků na vodíkový pohon. Nové soupravy (bude jich celkem 15) přispějí k udržitelné železniční dopravě a budou uvedeny do provozu na trati Circumetnea, která se nachází v ikonické krajině Národního parku Etna. Každý vodíkový vlak se skládá ze dvou osobních vozů a centrální jednotky „Power Pack“ obsahující palivové články a vodíkové nádrže. Vozidla mají 87 sedadel a mohou přepravit celkem 147 cestujících.
Zvláštní pozornost byla věnována trakčnímu systému vzhledem ke strmým stoupáním typickým pro trať kolem Etny. Statické měniče a trakční baterie jsou umístěny nad motorovými podvozky, aby byla zajištěna vynikající přilnavost a optimální trakční síla za všech povětrnostních podmínek.
Italské železnice dále počítají s vysokými investicemi přes 200 miliard eur v příštím desetiletí věnovanými na snížení infrastrukturních rozdílů mezi severními a jižními oblastmi země a na posílení propojení mezi přístavy a letišti, železničními stanicemi a nákladními terminály.
Českým společnostem z oboru české velvyslanectví doporučuje sledovat tendry, které vypisují Italské železnice. Pro získání více informací ohledně plánovaných tendrů se můžete obrátit na ekonomické oddělení Velvyslanectví ČR v Itálii, e-mail: rome.commerce@mzv.gov.cz.
