Od roku 2014 se ve firmě zaměřují na proteiny z rodiny fibroblastových růstových faktorů, které jsou známé svou velmi nízkou stabilitou. Vysoký je naopak jejich potenciál v aplikacích výzkumu kmenových buněk, kultivovaném mase, kosmetice a regenerativní medicíně.
První molekulou, kterou firma stabilizovala, byl protein FGF2 (pozn. redakce: Fibroblast growth factor 2 je růstový faktor a signální protein), který po zásahu výzkumníků dosáhl vylepšení teplotní stability o 19 °C a také došlo k prodloužení jeho životnosti v kultivačních médiích – a to až padesátkrát. Nativní molekula FGF2 je v kultivačním médiu aktivní pouze devět hodin, zatímco FGF2‑STAB® firmy Enantis je za stejných podmínek aktivní více než dvacet dní.
Takováto stabilizace umožňuje vědcům používat protein delší dobu bez výměny média, navíc i v nižších koncentracích než v případě nativní molekuly FGF2, což šetří čas i peníze. Taktéž v kosmetice či regenerativní medicíně není nutné přípravek aplikovat tak často. Po úspěšné stabilizaci FGF2 a jejím patentování a globálním prodeji skrze velkého distributora takto ve firmě stabilizovali další molekuly a rozvíjejí jejich nejrůznější komerční aplikace.
Projekt, který byl podpořen TA ČR v Programu GAMA 2, se zaměřil na ověření komerčního potenciálu molekuly FGF2‑STAB® v odvětví kultivovaného masa (maso pěstované z kmenových buněk v laboratorním prostředí). Hlavním cílem projektu bylo zhodnotit dosažitelnost tohoto trhu z hlediska vlastností jejich molekuly, její ceny a zájmu ze strany zákazníků.
V průběhu projektu firma rozesílala vzorky prvním zákazníkům pro získání jejich zpětné vazby. Výstupem projektu pak byla strategie vstupu na trh, která jí velice pomohla v rozhodování o dalších komercializačních krocích. Projekt byl úspěšný a díky němu již v této chvíli molekulu nabízí zájemcům a zahajuje spolupráci s velkými výrobci kultivačních médií. V současnosti ještě výrobci neprodávají produkt koncovým zákazníkům, ale probíhá zvyšování kapacity výroby a specifikace výrobních procesů, kde je jejich protein již potřebný.
Po ukončení projektu dostala firma Enantis nabádku zapojit se do mezinárodního projektu GO‑SME, kde úspěšně prezentovala svůj projekt a v konkurenci 45 evropských firem postoupila do finále, kde měla také možnost využít koučinku mezinárodních business koučů. Tato zkušenost byla velice cenná a s pomocí obou koučů firmě pomohla stanovit jasnou cestu ke komercializaci na tomto trhu a vyvarovat se případným chybám.
Díky vedení odborníků se ve firmě také rozhodli přijít na trh s novou produktovou řadou FGF2‑STAB® MEAT, která není postavená na lidském FGF2, ale na hovězím, což je vhodnější pro daný trh. Výsledkem GO‑SME projektu bylo i to, že se rozhodli neucházet se o nabízený evropský projekt, ale začali s přímými prodeji – produkt byl již dostatečně vyvinutý a nebylo třeba jej dále inkubovat. Nyní je firma ve fázi rozvoje prodejů na tomto dynamickém trhu a bedlivě sleduje situaci v Evropě i ve zbytku světa, co se týče schválení prvních produktů založených na kultivovaném mase pro konzumaci člověkem.