Ačkoli celkové meziroční srovnání zahraničního obchodu v červenci skončilo schodkem téměř 7,2 mld. korun, oblast exportu se ukázala jako pozitivní. Vývoz vzrostl o 4,3 %, což považujeme za pokračování pozitivního trendu, který pozorujeme na rostoucím ukazateli nových zakázek (roste téměř o pětinu). Stejně tak se začíná zvyšovat i průmyslová produkce, která je pro český export zatím ještě zásadní.
Jako jeden z pilířů pro razantnější nárůst exportu považujeme obnovení veletrhů ve fyzické podobě, jak jsme byli zvyklí. Veletrhy jsou zásadní nejen pro zkušené exportéry, ale hlavně pro firmy, které s exportem chtějí začít a dostanou tak možnost své produkty představit přímo v zahraniční a oslovit potenciální klienty, partnery nebo investory. S exportéry jsme již v úzkém kontaktu ohledně příprav. Firmy veletrhy vyhlíží, chtějí je a již se na ně aktivně chystají.
Jen v září realizujeme účast našich exportérů na veletrzích jako jsou subdodavatelská Elmia Subcontractor ve Švédsku, plastikářská Fakuma v Německu, designérský Salon Budapest nebo smart-tech přehlídka City for the Future taktéž v Budapešti. Ačkoli kolem akcí stále panují obavy kvůli pandemické situaci, budou veletrhy konány v přísném hygienickém režimu. Zároveň, pokud by došlo k výraznějším cestovním omezením, je agentura CzechTrade schopna klienta, který se nemůže veletrhu zúčastnit, profesionálně zastoupit díky síti 50 zahraničních kanceláří po celém světě.