Dceřiná společnost Asahi Europe & International získala Octopi se sídlem ve Wisconsinu. Finanční podmínky transakce ani údaje o prodejích společnosti Octopi nebyly zveřejněny.
Pivo Asahi Super Dry se dosud vyrábělo pouze v Japonsku a Itálii (dříve i v ČR), odkud se do Severní Ameriky vyváželo. Společnost Asahi plánuje v pivovaru Octopi vyrobit přibližně 700 tisíc beden piva, což odpovídá množství exportovanému do tohoto regionu. Společnost expandovala prostřednictvím akvizic v Evropě a Austrálii, ale překážkou širšího záběru byla absence výrobní základny v Severní Americe.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
Pivo Super Dry se začalo prodávat v roce 1987 a v roce 2022 získalo zpět první místo na japonském trhu s pivem sesazením dlouholetého konkurenta Kirin na druhé místo. Společnost Octopi, která byla založena v roce 2014 a má přibližně 200 zaměstnanců, vyrábí pivo a nealkoholické nápoje.
Japonské pivní značky se snaží prorazit na severoamerickém trhu proti zavedeným hráčům, jako jsou Constellation Brands, která vyrábí např. Coronu, nebo výrobce Bud Light Anheuser-Busch.
Sapporo Breweries, další významná japonská pivovarnická společnost, začala v prosinci v USA vyrábět své exkluzivní zámořské pivo Sapporo Premium, a to v zařízeních patřících společnosti Stone Brewing, kterou získala v roce 2022. Předtím Sapporo dodávalo toto pivo z Kanady a Vietnamu.