Zdroj: CzechTrade

Japonská Toyota se připojí k nabíjejícímu standardu Tesly

Od roku 2025 budou elektromobily značky Toyota Lexus, určené pro americký trh, vybaveny NACS konektorem od americké Tesly. K dispozici bude i adaptér pro majitele současných modelů.

Největší světový prodejce automobilů v oblasti elektromobility oproti konkurenci sice nadále ztrácí, v současnosti je dostupná pouze dvojice modelů bZ4X a Lexus RZ 450e, s ohledem na sílu značky však může být rozhodnutí připojit se ke konektoru NACS rozhodujícím momentem v boji o standard v nabíjení elektromobilů na americkém trhu.

Ilustrační fotografie

Konkurenční konektory CCS sice nadále podporují Volkswagen Group a koncern Stellantis, zástup automobilek, jež adaptovaly či se chystají adaptovat na standard NACS, je ale přeci jenom výrazně impozantnější. Vedle amerických výrobců Ford a General Motors mezi ně již patří i Volvo, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover, BMW, Hyundai, Nissan a další.

ExportMag.cz: Olpran zkouší prorazit v Chile, z nějž roste ráj cyklistů

Otázkou zůstává, jak toto rozhodnutí ovlivní do budoucna situaci v Evropě a Asii. Evropské síti dobíjecích stanic v současnosti vládne standard CCS s 60% pokrytím trhu, na druhém místě je japonský konektor CHAdeMO s 30% podílem. Dle analytiků se však dominantní postavení NACS konektorů na americkém trhu v následujících letech projeví i v Evropě, a očekávají tak postupný růst jejich podílu. Ten při tom v loňském roce činil pouhých 11 %.

Asijský trh je ještě otevřenější, a s výjimkou Japonska, kterému dominuje standard CHAdeMO s 96% podílem, lze jen spekulovat, jakým směrem se situace v nabíjecí infrastruktuře do budoucna vyvine.

V Číně sice má momentálně nejvyšší podíl standard CCS. Na obzoru je zavedení nabíjecího standardu nové generace ChaoJi, za kterým stojí partneři za CHAdeMO. Na trhu má vysoké ambice i Tesla se svým NACS.

V Indii a jihovýchodní Asii analytici předpovídají nadvládu standardu NACS, zároveň dodávají, že vše může změnit dominance ChaoJi v Číně, jež by ovlivnila rozložení sil v regionu.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Nikkei Asia Review

• Oblasti podnikání: Automobilový průmysl

Doporučujeme