Jedná se například o zákazníky olizující láhve se sójovou omáčkou nebo nádobí určené pro ostatní strávníky. Pro toto nevhodné chování se nově zavedl pojem „suši terorismus“.
Společnost Kura Suši do konce února zavede v provozovnách po celém Japonsku monitorování založené na umělé inteligenci. Pomocí kamer, které jsou již nainstalovány k sledování jezdících pásů, bude detekovat podezřelé chování zákazníků a upozorní na ně zaměstnance. Společnost již nechala nainstalovat kamery, které počítají talíře odebrané zákazníky, a na základě těchto údajů upravuje množství suši, které posílá po pásu a vypočítává částku k zaplacení.
Řetězec Sushiro dočasně omezil množství talířů posílaných po pásu pouze na ty, které si objednali zákazníci. Mezi pás a stoly nainstaloval akrylové desky, aby se talířů nikdo nemohl dotknout.
Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
V minulosti byly suši restaurace drahé podniky, které hosté navštěvovali jen při zvláštních příležitostech. S přechodem na pásy se tato pochoutka dostala k masám. Výhodou bylo především to, že i zákazníci bez znalostí druhů ryb si mohou vybírat pouze podle vzhledu, když kolem nich suši projíždí na pásu. Velký výběr a dostupné ceny udělaly ze suši oblíbené jídlo.
Podstatou tohoto modelu je však přerušení vztahu mezi kuchařem a zákazníkem. Kuchaři v tradičních restauracích připravují suši přímo před očima zákazníků a jsou schopni obsloužit jen několik lidí u jednoho pultu. Zatímco kuchaři v running suši zůstávají v kuchyni a soustředí se na výrobu suši, často s použitím strojů. Pokud se tyto podniky pokusí učinit přítrž nezákonnému jednání pomocí plastových přepážek, bezpečnostních kamer a dalšího personálu, který by dohlížel na zákazníky, povede to k vyšším nákladům a k dalšímu růstu v poslední době neustále zvyšujících se cen.