Dosavadní sankční pravidla zakazují japonským automobilkám a prodejcům ojetin vývoz luxusních vozidel s cenou nad 6 mil. jenů (od dubna 2022) a nákladních vozů nad 5 tun (červen 2022).
V rámci koordinovaného postupu s Evropskou unií od 8. srpna 2023 nebude možné exportovat jak osobní vozidla s velikostí motoru nad 1900 ccm, tak veškeré hybridy, plug-in hybridy a elektromobily.
Změna v pravidlech nejvíce zasáhne firmy obchodující s ojetinami, pro které tvoří ruský trh díky geografické blízkosti ostrova Hokkaidó a asijské částí Ruska dlouhodobě jedno z nejvýraznějších odbytišť. Začátek války navíc přinesl zvýšení zájmu, a to především v kategorii 2000 až 3000 ccm, kdy v roce 2022 meziročně vzrostl objem vývozu v této kategorii až trojnásobně.
Celková hodnota všech do Ruska vyvezených ojetin se tak loni vyšplhala na rekordní hodnotu 29 mld. jenů a prodeje se nezastavovaly ani v novém kalendářním roce. Se zavedením sankcí je však jisté, že na 15 mld. jenů z první poloviny letošního roku, se japonským dealerům ojetin v dohledné budoucnosti již navázat nepodaří.