Ke zvýšení cen došlo na konci září. Běžný hamburger nyní stojí 150 jenů, a jedná se tak o 40% nárůst v porovnání s cenou z března letošního roku. McDonald’s není jediným restauračním řetězcem, který přenáší vyšší náklady na spotřebitele. Například společnost Duskin, provozovatel řetězce Mister Donut, zvýšil letos podruhé ceny u téměř všech svých produktů v nabídce.
Japonský trh s alternativními potravinami zasažený vysokými cenami sóji
Japonské restaurace a prodejci rozšiřují svou nabídku o rostlinné náhražky masa v naději, že využijí rostoucího zájmu spotřebitelů o zdravé a udržitelné potraviny, přestože ceny klíčové komodity – sójových bobů – rostou.
Cena futures kontraktů na mezinárodním trhu je nyní 1,5krát vyšší než v roce 2020 kvůli rostoucí poptávce v Číně a narušení dodávek po ruské invazi na Ukrajinu. Japonsko je závislé na dovozu z 93 % své spotřeby sóji. Přesto je zde průmysl alternativních potravin na vzestupu. Oblíbené jsou polévky bez vajec s vývarem ze sójového mléka doplněné rostlinným masem, klobásy z hrachu, fazolí a rýže nebo rostlinné placičky. A další výrobci se chystají vstoupit na trh.
Češi vybaví města budoucnosti chytrými stromy nebo multifunkčními lavičkami
Obchodníkům, které nyní trápí inflace, ale svítá na lepší časy v podobě nárůstu zahraničních návštěvníků. Japonsko, které od 11. října 2022 výrazně zmírní příletové restrikce vyvolané pandemií, se nyní otevírá, přičemž slabý jen z něj činí atraktivnější destinací. Japonská agentura pro cestovní ruch odhaduje počet vegetariánských a veganských návštěvníků, kteří přijeli do země v roce 2018 na 1,67 milionu, což představuje více než 5 % z celkového počtu návštěvníků.