Telekomunikační firma NTT Data Corp. a provozovatel supermarketu The Daiei Inc. otevřou a budou provozovat obchod Catch & Go. Na rozdíl od běžných samoobslužných pokladen zde nebude nutné skenovat zboží.
Namísto skenování zákazníci použijí speciální aplikaci na svém chytrém telefonu, kterou použijí ke vstupu do obchodu. Kamery na stropě a senzory na regálech s produkty zjistí, které položky si zákazníci vezmou, a automaticky je přidají do nákupního vozíku. Platby budou probíhat pomocí předregistrovaných kreditních karet nebo jiných bezhotovostních metod pomocí QR kódů.
ExportMag.cz: Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
Catch & Go má plochu kolem 50 metrů čtverečních a je zásoben zhruba 400 položkami, od nápojů a sladkostí po bento boxy. Díky své poloze poblíž východu z nádraží je každodenně očekáváno kolem tisícovky zákazníků. Obchod je zřízen v pobočce supermarketového řetězce Aeon Food Style, která otevře stejný den.
Zřizovatelé očekávají, že formát tohoto obchodu sníží pracovní zátěž v odvětví maloobchodu, kde je nedostatek pracovníků. Dále věří, že zjednodušením transakce zajistí pohodlnější zážitek pro zákazníky.
Obě společnosti spolupracovaly na provozu obchodu Catch & Go v kanceláři NTT Data od roku 2021. Tento obchod však bude prvním svého druhu pro běžné zákazníky v Japonsku. Na základě toho, jak se obchodu v Jokohamě bude dařit, bude Daiei zvažovat jeho rozšíření.