Jeden z největších japonských pivovarů přichází s novým alkoholickým nápojem

Pivovar Sapporo uvádí na trh současný světový hit mezi alkoholickými nápoji hard seltzer neboli „alkoholickou sodu“, která se zrodila ve Spojených státech amerických před pár lety.

Firma Sapporo se tak chce zaměřit na segment nápojů s nižším obsahem alkoholu konzumovaným doma. Nápoje budou k dostání v supermarketech i maloobchodních řetězcích po celém Japonsku. S vývozem do zahraničí pivovar prozatím nepočítá.

Příjmy z prodeje alkoholických nápojů ve druhém čtvrtletí letošního roku se v Japonsku zvýšily o 0,2 % a dosáhly 130 mld. jenů (26 mld. Kč). Nárůst se týká především segmentu nápojů k přímé spotřebě (ready to drink – RTD) určené ke konzumaci v domácnostech a exportovaných do zahraničí. Objem prodaných RTD nápojů v Japonsku meziročně vzrostl o pozoruhodných 48 %.

Nápoje typu hard seltzer, poprvé vyrobené v USA v roce 2013, jsou vyhledávány především zákazníky dbajícími o své zdraví a štíhlou linii. Jedná se o nízkokalorický, ovocnou šťávou ochucený nápoj s obsahem alkoholu mezi 4 a 6 %, vyrobený nejčastěji kvašením třtinového cukru nebo sladovnického ječmene. Hard seltzer se podobá japonskému „čuhai“ neboli alkoholickému nápoji v plechovce vyrobenému z japonského destilátu šoču nebo vodky, sycené vody ochucené citronem, s podílem alkoholu ve výši 12 % a vysokým obsahem cukru.

Pivovar Sapporo inspirován novým trendem uvádí nyní na trh nápoj pod názvem „Water Sour“ s obsahem alkoholu pouze ve výši 3 %, k výrobě používá vodku a nepřidává cukr. Prodávat se budou dvě varianty – citron a pomeranč, tedy ve dvou příchutích oblíbených v Japonsku.

Cílovou skupinou jsou mladí ve věku mezi 20 a 30 lety. Další z japonských nápojových gigantů, firma Asahi uvedla tento druh nápoje v první polovině letošního roku v příchutích limetka a brusinka, avšak pouze pro evropský trh.

Autorka: Irena Leopoldová, zemědělská diplomatka, velvyslanectví ČR v Tokiu. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Asie | Japonsko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme