Mezi mileniály je pak toto procento dvojnásobné (67 %). Mezi sociálními sítěmi v Británii je nejvlivnější platformou TikTok, přes kterou je nakloněno nakupovat potraviny 43 % spotřebitelů. Na dalších místech pak následují Facebook (42 %) a Instagram (38 %).
Zjištění ukazují silnou vazbu mezi objevováním nového obsahu na sociálních sítích a nákupním chováním. Celkem 66 % spotřebitelů si koupilo potravinářský výrobek nebo ingredienci uvedenou v receptu, který viděli online. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že role sociálních médií jako místa pro nákup potravin se stále zvyšuje.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Průzkum dále ukazuje, že při vyhledávání receptů začíná hrát významnou roli také umělá inteligence. Až 74 % uživatelů, kteří využívají AI k vyhledávání záležitostí souvisejících s jídlem, uvedlo, že používají ChatGPT, zatímco 56 % využívá Gemini společnosti Google. Podle studie si oblibu získávají také další nástroje, jako jsou např. ChefGPT, Mr Cook a SuperCook.