Jedna třetina Britů nakupuje potraviny prostřednictvím sociálních médií

Podle studie digitální agentury Greenpark uskutečnila třetina britských spotřebitelů přímý nákup potravin prostřednictvím sociálních médií.

Mezi mileniály je pak toto procento dvojnásobné (67 %). Mezi sociálními sítěmi v Británii je nejvlivnější platformou TikTok, přes kterou je nakloněno nakupovat potraviny 43 % spotřebitelů. Na dalších místech pak následují Facebook (42 %) a Instagram (38 %).

Ilustrační fotografie

Zjištění ukazují silnou vazbu mezi objevováním nového obsahu na sociálních sítích a nákupním chováním. Celkem 66 % spotřebitelů si koupilo potravinářský výrobek nebo ingredienci uvedenou v receptu, který viděli online. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že role sociálních médií jako místa pro nákup potravin se stále zvyšuje.

ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg

Průzkum dále ukazuje, že při vyhledávání receptů začíná hrát významnou roli také umělá inteligence. Až 74 % uživatelů, kteří využívají AI k vyhledávání záležitostí souvisejících s jídlem, uvedlo, že používají ChatGPT, zatímco 56 % využívá Gemini společnosti Google. Podle studie si oblibu získávají také další nástroje, jako jsou např. ChefGPT, Mr Cook a SuperCook.

Autor: Paul Wilkins, místní zástupce ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně.
Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu mze.gov.cz v Proexportním okénku. Zdroj
• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl | Služby

Doporučujeme