Kanada zatím fandí svým potravinám

Kanadské nákupní zvyklosti i nadále silně ovlivňuje napjatá atmosféra se svým kdysi velkým spojencem a obchodním partnerem – Spojenými státy americkými.

V rámci iniciativy „Buy Canadian“ spotřebitelé vyhledávají domácí produkty, kterými se snaží nahradit dříve kupované americké značky. Tomuto trendu odpovídá i výrazný nárůst prodejů kanadských produktů, který zaznamenal nejvýznamnější kanadský obchodní řetězec Loblaw.

Ilustrační fotografie

Za 1. čtvrtletí 2025 u něj došlo k nárůstu prodejů kanadských potravin v online prostředí o více než 17 %. Nárůst byl dvojnásobný oproti prodejům v kamenných obchodech. Společnost Loblaw si to vysvětluje jednodušším způsobem online nakupování, který umožňuje spotřebitelům snadno upřednostnit domácí výrobky.

ExportMag.cz: Východ Kanady je rájem pro inovativní firmy

Společnost Loblaw však očekává, že současný vysoký zájem o kanadské produkty nebude trvalý. Předpokládá, že spotřebitelé se brzy začnou vracet k ostatním produktům, pokud nabídnou zajímavý poměr mezi cenou a kvalitou. Podle jejich průzkumu budou spotřebitelé ochotni nakupovat pouze kanadské produkty, pokud budou stát maximálně o 5 % více než srovnatelné zahraniční výrobky.

Ukazuje se tak, že kanadští spotřebitelé budou i v dalších týdnech sledovat ceny potravin. Společnost Loblaws se proto již nyní více orientuje i na trh diskontních prodejen. Již dříve oznámila plány na otevření 80 nových prodejen v tomto roce, přičemž 50 z nich budou právě diskontní prodejny.

Autor: Filip Lameš, zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Ottawě.
Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu mze.gov.cz v Proexportním okénku. Zdroj: The Globe and Mail
• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod

Doporučujeme