Jedním z hlavních důvodů je i nadále vysoká obliba kanadských výrobků, které spotřebitelé nakupují čím dál více a upřednostňují je před americkou konkurencí.
Společnost Metro na tento trend reaguje i prostřednictvím svých marketingových nástrojů, které využívá nejenom ve svých obchodech v Ontariu a Québecu jako je Metro, Super C, Food Basics, Marché Ami, Les 5 Saisons nebo Marché Adonis, ale také online. Společnost Metro doufá v nejbližších týdnech v další nárůst tržeb, ačkoliv si uvědomuje nejisté ekonomické prostředí, kterému čelí domácí podniky.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Tuto nejistotu potvrzuje kanadská asociace výrobců potravin (Food, Health & Consumer Products of Canada), která se domnívá, že některé kanadské firmy nemusí zvládnout aktuální turbulentní obchodní vztahy mezi USA a Kanadou. Největší riziko hrozí malým a středním podnikům, které na rozdíl od velkých nadnárodních společností, nemůžou odolávat nejistotě tak dlouho. Ukazuje se, že výzvou jsou nejenom americká cla uvalená na kanadské zboží, ale také kanadská cla na americké suroviny, které firmy využívají pro svoji výrobu.
Některé kanadské firmy tak začínají navyšovat koncové ceny pro své odběratele, případně požadují, aby vyšší náklady zohlednili jejich vlastní dodavatelé. Největší problém mají právě menší společnosti, které mají těžší pozici při jednání se svými partnery – nejčastěji s obchodními řetězci.