Kaufland přichází do Austrálie

Sféra maloobchodní činnosti se v Austrálii rozšíří o Kaufland, který se stává značnou konkurencí pro zde již přítomného velkého hráče Aldi.

Německý maloobchod Kaufland vstupuje na australský trh a přináší s sebou model podniku „one stop shop“, resp. komplexní nabídku rozmanitého sortimentu. Jde o cílový supermarket, který nabízí jak standardní zboží, tak i řadu soukromých značek.

Kaufland má již centrálu v Melbourne a disponuje kancelářemi v Sydney, Brisbane a Adelaide s tím, že začátkem tohoto roku společnost oznámila plány na výstavbu rozsáhlého skladu v hodnotě 459 milionů dolarů v Melbourne o rozloze 110 000 m2. V současné době Kaufland provozuje téměř 1300 obchodů v sedmi evropských zemích a v Austrálii plánuje otevřít 30 dalších obchodů.

Kaufland je však také za oceánem známý jako klíčový konkurent nadnárodního maloobchodního řetězce Aldi. Kromě toho, že obě společnosti pochází z Německa, spočívá největší rozdíl mezi Aldi a Kauflandem ve velikosti prodejen. Nejenže jsou obchody Kauflandu až 15krát rozlohově větší, ale mají také mnohem více zásob.

Aldi si buduje své postavení na australském trhu již od roku 2001 a v současné době má více než 10 000 obchodních míst po celém světě. Příchod Aldi do Austrálie též tehdy zpochybnil dominanci místních společností Coles a Woolworths, které v reakci snížily ceny a rozšířily sortiment privátních značek. Rok 2018 byl pro společnost Aldi úspěšný, jelikož zvýšila svůj podíl na trhu o 0,5 % na 11,4 %. Vstup Kauflandu však může danou situaci změnit.

Zdroj: Business Insider
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře agentury CzechTrade Sydney.




• Teritorium: Austrálie