Kdo může nahradit hosty z Ruska? Návštěvníci z Blízkého východu, Izraele, Nizozemska, Dánska a sousedních zemí

Především do tuzemských lázní a do Prahy jezdili před covidem a válkou na Ukrajině turisté z Ruska. S pandemií počet těchto návštěvníků výrazně klesl.

Zatímco v roce 2019 do České republiky přijelo víc než 560 tisíc ruských hostů, loni jich bylo pouze cca 26 tisíc. Vyplývá to z dat České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Další výpadek přináší válka na Ukrajině. I s náhradou dané klientely má pomoci zahraniční kampaň.  

Ilustrační fotografie | toriru / Shutterstock.com

Bonitní turisty z Ruska, kteří jezdili do lázní, což je složité hlavně pro Karlovarský kraj, by mohli nahradit hosté z Blízkého východu (státy GCC), Izraele a částečně i Německa.

„CzechTourism proto mimo jiné podporuje přímé léty z daných zemí. Začali jsme spolupracovat s leteckými dopravci Flynas a Jazeera Airways, kteří nově začínají létat do Prahy. A jsem moc rád, že to přináší výsledky, přímé letecké spojení z Rijádu v Saudské Arábii začíná létat od 29. dubna a přímá letecká linka mezi Českou republikou a Kuvajtem se spustí letos v červnu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „V Kuwait City k tomu ve spolupráci s Jazeera Airways pořádáme 18. května B2B workshop.“ 

Linka Kuvajt – Praha, provozovaná leteckou společnosti Jazeera Airways, bude létat 2 x týdně. Letecká společnost Flynas spojí Rijád s Prahou 3 x týdně. 

„Podpora příjezdového cestovního ruchu z nových trhů jako je Saudská Arábie nebo Kuvajt je klíčem k úspěchu těchto přímých spojení. Jsme velice rádi, že se podařilo i díky spolupráci s CzechTourism tyto dvě nové destinace pro tento rok potvrdit a společně s dopravci již nyní jednáme o dalším možném rozšíření provozu z oblasti Blízkého východu v následujícím období,“ říká ředitel leteckého obchodu Letiště Praha Jaroslav Filip. 

Na podporu příjezdového cestovního ruchu nejen v kontextu s náhradou turistů z Ruska se zaměří i zahraniční kampaň CzechTourismu. Bude vycházet z bonity trhu.

Zdroj: CzechTourism

„Jarní vlnu on-line kampaně v zahraničí za 30 milionů Kč spustíme od května do července, další vlnu za 10 milionů Kč plánujeme na podzim. Rozpočty se rozdělí mezi 14 zemí, klíčové bude Německo, Spojené státy americké, Velká Británie, Polsko a Slovensko,“ říká ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Hlavní sdělení bude: Přijeďte zažít tradiční i nové, využijeme displejovou reklama na Facebooku/Instagramu a Teads.com.“

Mezi země, v nichž se kampaň zaměřená na ČR spustí, patří i Nizozemsko a Dánsko. Právě hosté z těchto destinací a ze států sousedících s Českou republikou by mohli nahradit ty návštěvníky z Ruska, kteří jezdili na dlouhodobé pobyty nejen do Prahy, ale po celé ČR.  Vše se bude odvíjet od už zmiňovaných leteckých spojů a politické situace.

• Témata: Oborové statistiky
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas | Služby