Kdo může nahradit hosty z Ruska? Návštěvníci z Izraele, Nizozemska či Dánska

Především do tuzemských lázní a do Prahy jezdily před pandemií covid-19 a válkou na Ukrajině statisíce turistů z Ruska. V poslední době podle agentury CzechTourism počet těchto návštěvníků výrazně klesl. Kdo je může nahradit?

Zatímco v roce 2019 do České republiky přijelo víc než 560 tisíc ruských hostů, loni jich bylo pouze 26 tisíc.

Ilustrační fotografie

Vyplývá to z dat České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Další výpadek přinesla válka na Ukrajině. Také s náhradou dané klientely pomůže zahraniční kampaň.

Rusy nahradí turisté z Blízkého východu

Bonitní turisty z Ruska, kteří jezdili především do lázní, což bylo důležité především pro Karlovarský kraj, by mohli nahradit hosté z Blízkého východu (státy GCC), Izraele a částečně i Německa.

„CzechTourism proto mimo jiné podporuje přímé léty z daných zemí. Začali jsme spolupracovat s leteckými dopravci Flynas a Jazeera Airways, kteří nově začínají létat do Prahy. A jsem moc rád, že to přináší výsledky, přímé letecké spojení z Rijádu v Saudské Arábii začíná létat od 29. dubna a přímá letecká linka mezi Českou republikou a Kuvajtem se spustí letos v červnu,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.

Hlad po cestování roste. Otvírají se i trhy v jihovýchodní Asii

„V Kuwait City k tomu ve spolupráci s Jazeera Airways pořádáme 18. května B2B workshop,“ dodává Herget. Linka Kuvajt – Praha, provozovaná leteckou společnosti Jazeera Airways, bude létat dvakrát týdně. Letecká společnost Flynas spojí Rijád s Prahou třikrát týdně.

„Podpora příjezdového cestovního ruchu z nových trhů jako je Saudská Arábie nebo Kuvajt je klíčem k úspěchu těchto přímých spojení. Jsme velice rádi, že se podařilo i díky spolupráci s CzechTourism tyto dvě nové destinace pro tento rok potvrdit a společně s dopravci již nyní jednáme o
dalším možném rozšíření provozu z oblasti Blízkého východu v následujícím období,“ říká ředitel leteckého obchodu Letiště Praha Jaroslav Filip.

Klíčové budou USA, Německo či Polsko

Na podporu příjezdového cestovního ruchu se zaměří i zahraniční kampaň CzechTourism. Bude vycházet z bonity trhu.

„Jarní vlnu on-line kampaně v zahraničí za 30 milionů korun spustíme od května do července, další vlnu za 10 milionů plánujeme na podzim. Rozpočty se rozdělí mezi čtrnáct zemí, klíčové bude Německo, USA, Velká Británie, Polsko a Slovensko,“ popisuje ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu CzechTourism František Reismüller.

Mezi země, v nichž se kampaň zaměřená na ČR spustí, patří i Nizozemsko a Dánsko. Právě hosté z těchto destinací a ze států sousedících s Českou republikou by mohli nahradit ty návštěvníky z Ruska, kteří jezdili na dlouhodobé pobyty nejen do Prahy, ale do celé ČR.

• Teritorium: Česká republika
• Témata: Analýzy a statistiky
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme