Kolínský Boom Tisk expanduje do Německa díky unikátní technologii

Společnost Boom Tisk svoje zahraniční aktivity rozvíjí díky spolupráci s düsseldorfskou kanceláří agentury CzechTrade. S prvními zákazníky tiskárna zahájila spolupráci jeden a půl roku od prvních kontaktů, což společnost považuje za výrazný úspěch.

Foto: Boom TiskVlastní tiskárnu mělo před lety snad každé město či městečko. Jen málokterá se však dokázala na českém i mezinárodním trhu prosadit tak, jako kolínská společnost Boom Tisk. Tu v roce 1995 založili a dodnes vlastní tři společníci. Mohli přitom vycházet z podnikatelských zkušeností jednoho z majitelů, který od roku 1992 vlastní reklamní agenturu s grafickým studiem, které je též dodnes aktivní.

„Na začátku je vždy nejtěžší najít zakázkovou náplň a přesvědčit klienty o výhodách řešení, které nabízíme a postupně získat důvěru zákazníků. Jelikož se nám portfolio klientů do značné míry mění s náběhem nových projektů, od té doby se z tohoto pohledu moc zásadního nezměnilo. Stále přicházíme na trh s inovativními řešeními, které vyžadují od zákazníků i určitou odvahu zkoušet věci ‚jinak‘,“ říká ředitel společnosti Boom Tisk Robert Domnosil.

Na přelomu let 1997 a 1998 společnost postavila zcela novou výrobní halu a správní budovu na „zelené louce“ a v dubnu 1998 se do nových prostor přestěhovala. V následujícím období postavila další výrobní halu a později zřídila i další pobočku.

Od agentur přímo k zákazníkům

Robert Domnosil, ředitel společnosti Boom Tisk. Foto: Boom TiskNeměnily se samozřejmě jen prostory, ale také technologie tisku. „Na začátku se jednalo o klasický archový ofset. Naše firma se zaměřovala na merkantil, brožury a katalogy, postupem času se přidal DM marketing a přes TransPromo dokumenty se nyní vývoj ustálil na výrobě 1:1 direct marketingu a On-Demand brožur (viz. box), která nyní tvoří páteř výrobní náplně,“ popisuje vývoj firmy Robert Domnosil. V současnosti patří Boom Tisk mezi nejvýznamnější polygrafické podniky v České republice se zaměřením na IT a technologicky náročné projekty.

Typickým zákazníkem společnosti byly nejdříve reklamní agentury. „Přímí klienti v omezené míře. Tento poměr se postupem času otočil a nyní obsluhujeme většinu našich klientů napřímo,“ navazuje Robert Domnosil. Díky dlouhodobé marketingové a obchodní práci se firmě podařilo oslovit také zákazníky v zahraničí. „Většinou tak, že když už jsme pracovali pro místní pobočku nadnárodní společnosti, po určité době ‚přesvědčování‘ se nám podařilo získat i jejich pobočky v dalších středoevropských zemích. Naše působení v tuto chvíli zahrnuje Českou republiku, Slovensko, Polsko a Maďarsko, a naše pozice neustále posiluje v sousedním Německu,“ vypočítává Robert Domnosil.

Právě expanzi do Německa realizovala kolínská společnost ve spolupráci s vládní agenturou na podporu exportu CzechTrade. „V novém projektu On Demand manuálů nám hodně pomohl právě CzechTrade, konkrétně jeho kancelář v Düsseldorfu. Obrátili jsme se na ně se žádostí o vytipování obchodních zástupců pro tento projekt a ve velmi krátké době se nám to podařilo,“ popisuje Robert Domnosil.




• Oblasti podnikání: Polygrafie | Služby
• Teritorium: Evropa | Německo | Zahraničí