Kovo HB má úspěch i na náročných trzích

V roce 1993 založil Pavel Nepovím ve Svratce na Vysočině soukromou strojírenskou společnost Kovo HB. Dnes má firma téměř stovku zaměstnanců a její produkci mimo jiné využívají i giganti jako BMW nebo Mercedes.



Původně se Kovo HB věnovala pouze výrobě zboží z oboru domácích potřeb, například lisování formiček. Investicemi do moderního strojního vybavení, zdokonalováním technologických postupů a neustálým zvyšováním kvalifikace zaměstnanců dnes realizuje také zakázkovou výrobu svařovaných dílů a lisovacích nástrojů.

Většina na export

„Hlavní konkurenční výhodou firmy je koncentrace na individuální potřeby každého zákazníka, protože výroba probíhá nejen sériově, daří se nám vyhovět i požadavkům na jednorázovou zakázkovou činnost,“ vysvětluje majitel firmy Pavel Nepovím.

O kvalitě odvedené práce svědčí mimo jiné skutečnost, že více než 60 procent produkce směřuje na export, převážně do německy mluvících zemí, ale také do Skandinávie či Velké Británie.

Jednou z mimořádně zajímavých zahraničních zakázek je vývoj, konstrukce a výroba nástrojů na lisování krytů reproduktorů pro audiosystémy do osobních vozů. Odběratelem je německá společnost, která tyto reproduktory dodává firmám BMW, Mercedes, Ford, Peugeot nebo Rolls-Royce. „Hned poté, co nám dorazila poptávka, jsme iniciovali schůzku a jednání v Německu. Tam jsme s týmem kolegů z obchodního a konstrukčního oddělení prezentovali naše možnosti, zkušenosti a příklady již realizovaných zakázek,“ popisuje Pavel Nepovím. 

Zákazník pak provedl audit a zadal výrobu v Kovo HB, s ostatními potenciálními dodavateli již nejednal. Kovo HB byla zařazena do systému stálých dodavatelů německého klienta a zajistila si další obchodní příležitosti v daném odvětví.

Společnost se opakovaně účastnila akce CzechTradu nazvané Sourcing days se zahraničními zájemci o spolupráci s českými firmami. Ačkoli jednání byla výborně zorganizována, zatím se firmě nepodařilo dojednat z nich konkrétní zakázky.

Převzato z časopisu Export a podnikání, přílohy týdeníku Euro a měsíčníku Profit, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Autor článku: Marcela Havlová, vedoucí PR a komunikace, CzechTrade.
Rubrika časopisu na euro.cz

• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme