Do celkových nákladů také spadají prostoje letadel, které doprovází náročné údržbářské operace. Startup v rané fázi na svůj další vývoj získává investici ve výši skoro 500 tisíc dolarů od andělského fondu skupiny DEPO Ventures, prestižního akcelerátoru Berkeley Skydeck a dalších andělských investorů z Asie, Evropy a USA.
„Investice do Evitada je pro nás další sázka na trend automatizace a robotizace v průmyslu prostřednictvím kombinace technologií počítačového vidění a umělé inteligence. Tým Evitada řeší signifikantní problém, který má uplatnění napříč všemi odvětvími, zejména pak v automobilovém a těžkém průmyslu,“ říká partner DEPO Ventures Michal Ciffra.
Jaké nové typy letounů nabízejí tuzemští výrobci?
Řešení, které ovlivní celý letecký průmysl
Německý startup se sídlem v USA problém řeší pomocí high-tech senzorového systému, který lze dočasně nainstalovat do letadla nebo na tažná vozidla. Sofistikovaný systém monitoruje zorným polem 360 stupňů oblast kolem letadla v reálném čase a v případě vysokého rizika kolize upozorní obsluhu. Rozsah detekce objektů míří ke 100 m s úrovní přesnosti až 10 centimetrů. Systém je vyvinut k přesunu letadel jakékoli velikosti v prostředí výroby, údržby nebo provozu na letištích. Technologie společnosti Evitado je zaměřena na velké objekty a může tak sloužit i jiným průmyslovým odvětvím a složitým prostředím.
„Po rozhovoru s dalšími startupy z portfolia DEPO Ventures jsme byli nadšeni. Máme skvělé reference na to, že jejich fond Grouport i Depo VCs jsou velmi aktivní a pomáhají svým společnostem uspět. Těšíme se, že nás jejich zkušenosti povedou při budování společnosti, která změní svět,“ říká jeden ze zakladatelů Evitada Alex Kasinec.
Evitado uzavírá další spolupráce
Zakladatelé Evitada Andrew Moakes a Alex Kasinec jsou sice na začátku, ale už teď mohou slavit velké úspěchy. Svůj projekt dostali do nejprestižnějších akceleračních programů, jako je například Berkeley SkyDeck nebo akcelerátor Singapur Aviation. Získali granty v hodnotě zhruba 450 tisíc eur a vyvinuli technologii v terénu spolu s leteckými společnostmi Airbus a singapurským ST Aerospace. V současné době je v ostrém provozu několik jednotek, které pomáhají bezpečně pohybovat letadly.
Radek Filip: Podmínky pro letecký byznys v Evropě jsou mnohem příznivější než třeba v Číně (video)
„Jelikož investujeme ve velmi rané fázi, důležitým faktorem rozhodování pro nás byla kvalita zakladatelů. Identifikovali jsme u nich poměrně vzácnou kombinaci znalosti technologií, podnikatelství a globálních ambicí. I proto byli schopni projít našim poměrně náročným hodnoticím procesem a také uspět v prestižním americkém akcelerátoru SkyDeck,“ doplňuje Michal Ciffra.