Letos čekají zlom. Export instantních nápojů získá letos poprvé většinu

Společnost Simandl začala s vývozem krátce po svém založení. Nyní exportuje do 21 zemí na třech kontinentech, do konce roku chce přidat tři další státy. Se získáváním nových trhů pomáhají společnosti i aktivity agentury CzechTrade.

Foto: SimandlKdyž v roce 1995 založili Václav Simandl se svojí manželkou Šárkou společnost na výrobu instantních nápojů, dali vzniknout jedné z nejznámějších tuzemských firem v oboru. „Jednalo se o první a zároveň jedinou společnost, kterou jsme založili. Obor prodeje potravin nám byl známější, výroba pro nás byla úplně nová. Vystudoval jsem Vysokou školu zemědělskou v Praze, úspěšně jsem pracoval v zemědělské prvovýrobě a odtud je již blízko ke zpracování a výrobě potravin,“ vzpomíná Václav Simandl.

Na začátku podle něj bylo nejtěžší rozhodnutí odejít ze zaměstnání a začít podnikat na vlastní riziko. „Zároveň odvaha se zadlužit a získat prostředky na spuštění prvního provozu,“ pokračuje Václav Simandl a navazuje: „I po pětadvaceti letech práce však sledujeme a pomáháme dávat směr novým trendům a vývoji v našem oboru. Kdybychom nesledovali globální trendy a zároveň nevyvíjeli nové výrobky – již bychom dávno nefungovali.“

Zákazníci společnosti se výrazně liší podle konkrétních produktů. „Záleží na výrobku. Snažíme se nabídnout naše výrobky všem věkovým skupinám – máme výrobky vhodné i pro děti, vyvíjíme výrobky s vyšší přidanou hodnotou pro moderní lidi a zároveň vyrábíme i tradiční instantní nápoje oblíbené mezi starší populací,“ porovnává Václav Simandl.




• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl | Služby