Zdroj: CzechTrade

Logistická společnost Lazada v Thajsku posiluje díky novým třídicím zařízením

Lazada Thailand nastavila pro konkurenci laťku vysoko. Investovala do moderního třídicího zařízení, což je její největší projekt v jihovýchodní Asii.

Tento krok předchází očekávanému rozvoji trhu s elektronickým obchodem, který by měl do roku 2025 dosáhnout hodnoty 32 miliard dolarů.

Ilustrační fotografie

Služba Kerry Express zvyšuje přesnost a efektivitu logistických operací díky integraci automatizační technologie a digitálního mapování. Vloni byla Lazada Express jedním z mála ziskových subjektů. Její tržby dosáhly 16 miliard bahtů a zisk 2,7 miliardy bahtů.

Online obchody v regionu vloni dosáhly hodnoty 22 miliard dolarů. Do roku 2025 se mají navýšit až na 32 miliard dolarů, přičemž průměrný roční růst bude 13 %.

ExportMag.cz: Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?

Obří investice společnosti Lazada Thailand do třídicího zařízení je největší investicí do logistiky v jihovýchodní Asii. Linka se nachází v Samut Prakan a využívá pokročilou automatizační technologii. Fungovat bude vedle dvou stávajících zařízení Lazady v Suksawad Phra Pradaeng a Chachoengsao. Kapacita logistické společnosti se tak zvýší na více než dva miliony balíčků denně. Automatizace a technologie umělé inteligence zvýší rychlost manuálních třídících center čtyřnásobně, sníží využití prostoru budovy a zvýší produktivitu, efektivitu a přesnost.

Kazada očekává, že investice do nového zařízení se jí vrátí do tří let. Třídicí centrum Theparak o rozloze 35 000 metrů čtverečních je největším zařízením Lazady v Thajsku. Centrum je součástí jednoho komplexního logistického řešení společnosti, které zahrnuje doručovací služby prostřednictvím Lazada Express, služby pro online prodejce a novou multiplatformní logistickou službu pro online prodejce prodávající na více platformách.

Lazada Logistics v současné době podporuje zhruba 50 % své platformy pro balíčky, kromě toho využívá služby třetích stran.  Logistická společnost využívá dodavatele doručovacích služeb tam, kde jsou její partneři efektivnější z hlediska nákladů, pokrytí a odbornosti.

Novému třídicímu centru trvá méně než dvě hodiny od příjmu balíčků, jejich třídění až po přípravu k odeslání do distribučních center na jiných místech, dodal Nutthapol. Automatizace s kamerami AI o 360 stupních, které zrychlují práci a zvyšují přesnost, snižuje nároky na počet zaměstnanců i administrativu.

Až 43 % jihovýchodních asijských zákazníků očekává doručení do druhého dne a 55 % respondentů bylo spokojeno s možnostmi rychlého doručení, a to zvýšilo jejich nákupy. Lazada Thailand spustila v září loňského roku službu rychlého doručení, která umožňuje zákazníkům přijímat své balíčky do dvou dnů od potvrzení objednávky.

Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Thajsko.
Zdroj: Thaiger

• Teritorium: Asie | Thajsko | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Obchod

Doporučujeme