Existují i vize modernizace unikátní historické linky budapešťského metra, která byla spuštěna v roce 1896 jako nejstarší linka metra na evropském kontinentu.
Z tohoto pohledu jsou tak důležitými partnery pro české firmy nejen maďarské státní dráhy MÁV, nýbrž i dopravní podniky měst provozujících tramvaje, včetně Dopravního podniku města Budapešti, který kromě nejdelší tramvajové sítě v zemi zároveň provozuje i čtyři linky metra.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Navázat či v některých případech prohloubit spolupráci mezi českými a maďarskými subjekty v oblasti kolejové dopravy bylo i hlavním cílem proexportní prezentace, kterou Velvyslanectví ČR v Budapešti uspořádalo v polovině května ve spolupráci s Asociací železničního průmyslu ČR (ACRI).
V rámci prezentace vystoupili mimo jiné zástupce státního tajemníka maďarského ministerstva výstavby a dopravy pro dopravní strategii, ředitelka maďarské státní železniční firmy MÁV pro dopravu a provoz, či výkonný ředitel maďarského železničního sdružení HUNGRAIL, jež bylo hlavním organizačním partnerem na maďarské straně.
Po prezentacích osmnácti českých firem následovala v prostorách velvyslanectví obchodní jednání s maďarskými partnery. Delegace českých firem se také vydala společně na cestu na sever od Budapešti do města Dunakeszi, kde navštívila opravárenský a výrobní závod kolejových vozidel firmy Dunakeszi Járműjavító Kft, v němž se mj. vyrábí vozy osobní dopravy pro egyptské dráhy.
Prezentace se na české straně zúčastnily následující firmy: AMiT, AV R&D, AŽD Praha, BORCAD, CZ LOKO, DAKO-CZ, MSV elektronika, OLTIS GROUP, Pars Komponenty, Passengera, RETEX, RETIA, SVÚM, SVV PRAHA, ŠKODA ELECTRIC, ŠKODA DIGITAL, TTC CONTROLS a VZÚ Plzeň.
Akce byla uspořádána v rámci projektu ekonomické diplomacie financovaném Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR. Jedním z úvodních řečníků na akci tak byl i jeho vrchní ředitel sekce Evropské unie a zahraničního obchodu David Müller.