Magazín Český export a podnikání vstupuje do světa online na webu Exportmag.cz

Odborný časopis Český export a podnikání svůj obsah nově nabídne kromě dosavadní tištěné verze i na webových stránkách Exportmag.cz. Čtenářům přinese poutavé a obsahově nabité články, exportní příběhy, analýzy nebo rozhovory.

Každou středu dostane na webu prostor silné téma z oblasti českého exportu a podnikání. „Jsem ráda, že se exportéři dostanou k zajímavým článkům kdykoliv a kdekoliv, a věřím, že pro jejich byznys budou informace na stránkách Exportmag.cz přínosem,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro EU a zahraniční obchod Martina Tauberová. Obsah magazínu připravuje agentura CzechTrade a portál BusinessInfo.cz. Odborným gestorem projektu je Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Rovnou si nový web Exportmag.cz vyzkoušejte

„Jsme si vědomi, že kvalitní, rychlé a jednoduše dostupné informace jsou v současné době klíčové,“ dodává Martina Tauberová.

„K transformaci zaběhlého tištěného formátu nás motivovala mimo jiné i pandemie, která nám ukázala, že čtenáři Českého exportu a podnikání potřebují informace ihned, nikoli na měsíční bázi. I nadále však zachováváme prémiové tištěné vydání, které bude vycházet v nižší frekvenci než dosud,“ říká Zuzana Synková, ředitelka odboru marketingu a komunikace agentury CzechTrade.

Příběhy úspěšných vývozců a tipy na nový byznys

Magazín Český export a podnikání je určen především vývozcům a dalším podnikatelům působícím v oblasti zahraničního obchodu. Díky online formátu umožní oslovit ještě širší spektrum exportérů. Oproti dosavadnímu formátu krátkých informačních článků nově přinese texty založené na konceptu „long read“. Ty nabídnou unikátní informace z celého světa, aktuální témata v obchodu, exportní inspirace a zkušenosti a business lifestylu. Budou reagovat na aktuální vývoj na trzích, ale také rozebírat nadčasové motivy. Obsah webu bude vznikat ve spolupráci s odborníky i úspěšnými exportéry. Důraz bude redakce klást kromě detailního rozboru témat také na infografiky, online prostředí umožní doplňovat o audiovizuální obsah.

„Mezi témata, o kterých budeme psát, patří nové zahraniční příležitosti pro české firmy a příběhy úspěšných vývozců. Přineseme také tipy, jak vést jednání a chovat se v zahraničí s ohledem na odlišnosti různých kultur. Chceme reflektovat to, co právě hýbe mezinárodním byznysem. Letos to je nejen pandemie, ale třeba také brexit a krize mezinárodní dopravy. Již tento týden nabízíme detailní pohled na další silné téma – chystanou Světovou výstavu EXPO v Dubaji,“ vysvětluje šéfredaktor Českého exportu a podnikání Tomáš Stingl.

Ekonomické informace k dispozici kdykoliv i na mobilu a počítačích

Vedle nového formátu bude nadále vycházet i tištěná verze časopisu, který agentura CzechTrade vydává již více než deset let. Nabídne výběr těch nejlepších článků za uplynulé období a bude doplněný o další exkluzivní obsah. „Portál BusinessInfo.cz, který se o oba formáty magazínu bude obsahově starat, je již několik let partnerem magazínu. Silné propojení proto bylo logickým krokem. Věřím, že si nový web, stejně jako tištěný magazín, získá přízeň jak mezi exportéry, tak i dalšími čtenáři, kteří se zajímají o zevrubný pohled na byznys ve světě,“ říká vedoucí projektu BusinessInfo.cz Dita Slunečková.

„Možnost navázat na původní tištěný časopis Český export a podnikání a posunout jej do online formátu je pro nás skvělou příležitostí, jak oslovit nové publikum. Naším cílem je vytvořit exkluzivní magazín. Exkluzivní v tom smyslu, že nabídne články s jedinečnými informacemi od zdrojů přímo ze zahraničí, málo známá fakta a leckdy i pikantní zkušenosti z obchodních jednání,“ dodává Dita Slunečková.

Jak Češi tvoří uprostřed pouště umělou oázu a vizi města budoucnosti? Přečtěte si první velké téma na Exportmag.cz




• Témata: Zahraniční obchod
• Teritorium: Česká republika