Objemové tržby ukazují na 3% pokles, stejně jako v případě celkového objemu prodaných potravin a nápojů. Plant-based kategorie tak dokládá, že má své pevné místo na trhu a prokazuje odolnost i v případě, kdy je rozhodování amerických zákazníků o nákupu potravin ovlivňováno tlaky inflace.
V segmentu mléka a jeho alternativ tvoří „mléko“ rostlinného původu 15 % prodejů a mandlové, ovesné a sójové mléko zaznamenalo v loňském roce největší nárůst. Rostlinné alternativy mléka zůstávají největším segmentem plant-base výroby, některou z jeho variant v roce 2022 zakoupilo 40,6 % amerických domácností.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Plant-based potraviny podle zprávy nakupuje 60 % všech amerických domácností a 80 % z nich tak činí pravidelně a opakovaně. V celkem pěti kategoriích plant-based produktů došlo zároveň k nárůstu objemu prodejů. Výrazný nárůst zaznamenaly kategorie rostlinných alternativ smetany, vajec, proteinové prášky, RTD (ready-to-drink) nápoje, dipy a pomazánky. Různorodost těchto kategorií svědčí o rostoucím zájmu spotřebitelů o nové plant-based produkty a ukazuje na další potenciál růstu. Report zároveň uvádí, že v roce 2022 již 48 % restaurací v USA nabízelo na svých jídelních lístcích plant-based potraviny.