Maloobchodníci v Japonsku navyšují sortiment jídel k okamžité spotřebě a privátních značek

Dle závěru průzkumu mezi více než tisícovkou dotazovaných maloobchodních řetězců vyplynulo, že se maloobchodní prodejci snaží navýšit skladové položky u potravin k okamžité spotřebě a výrobků privátních značek.

Jedná se o klíčové segmenty pro maximalizaci jejich zisku. Dle odpovědí provozoven se v minulém roce nejvíce zvýšilo prodané množství hotových jídel, v porovnání s minulým rokem prodej vzrostl o 24 %, za nimi zůstalo maso a masné výrobky s téměř polovičním tempem růstu.

Ilustrační fotografie

Více než polovina dotázaných supermarketů uvedla, že pro tuto kategorii budou navyšovat skladové položky. Ty hodlají zvýšit i u dalších potravin, jako jsou mořské plody, masné výrobky a ovoce a zelenina.

Kromě tzv. ready to eat potravin se většina supermarketů také snaží zvýšit sortiment produktů privátních značek, a to hlavně v metropolitních oblastech. Největší nárůst prodeje v tomto segmentu byl zaznamenán u suchých potravin, který se oproti minulému roku zvedl o 44 %.

Navýšení nabídky však supermarkety plánují také u čerstvých výrobků privátních značek. Za zmínku stojí, že tyto výrobky jsou sice nejčastěji deklarovány jako „nízkonákladové“, ale také jako „bezpečné“ a ve velkých městech roste tendence je řadit mezi „vysoce kvalitní“.

Významnou změnou oproti minulým letům je postupný nárůst bezhotovostních plateb a samoobslužných pokladen. Nyní je možno těchto platebních metod využít ve zhruba pětině obchodů. Více než polovina obchodníků plánuje zvýšit využívání bezhotovostních plateb, zejména pak chytrým telefonem. Maloobchodníci se domnívají, že právě tato metoda jim pomohla získat nové zákazníky během pandemie.

Autorka: Irena Leopoldová, zemědělská diplomatka, velvyslanectví ČR v Tokiu. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Asie | Japonsko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme